From : ..hot news


ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ႏွင့္ပတ္သက္၍ေဟာၾက၊ ေျပာၾက၊ ဆိုၾက ႏွင့္ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္ သံေတြညံေနၾကပါၿပီ။ ထုိေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္ေျပာ ဆိုသူမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွပုဂိ္ၢဳလ္မ်ားအဖြဲ႕အစည္း မ်ားမွ ပုဂိ္ၢဳလ္မ်ား၊ ေခတ္ပညာတတ္ႏွင့္ လူတန္းစားအလႊာအသီးသီးမွပုဂိ္ၢဳလ္မ်ား ျဖစ္ၿပီး၊ ၎တို႔သည္ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ား ဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ထုိေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္သူ မ်ားသည္ မိမိတို႔ဗုဒၶဘာသာ၏လုပ္ေဆာင္မႈ တစ္ခုတည္းကိုၾကည့္ၿပီး လူ႔အခြင့္အေရး ေပတံႀကီးႏွင့္တုိင္း ၍ေျပာဆိုေ၀ဖန္ေနၾက ျခင္းသည္ အျခားဘာသာမ်ားကိုေလ့လာ ျခင္းမရွိသည္မွာေသခ်ာပါသည္။ အျခား ဘာသာမ်ားမွာ ဘာသာမတူသူႏွင့္လက္ထပ္ ခြင့္ကိုလံုး၀ပိတ္ပင္ထားပါသည္။ မိမိတို႔ ဘာသာကို၀င္မွတရား၀င္လက္ထပ္ထိန္း ျမားခြင့္ရွိပါသည္။ မိမိတို႔ဘာသာကိုမ ေျပာင္းလွ်င္ တရား၀င္ဇနီးဟုမသတ္မွတ္ ပါ။ အေပ်ာ္မယားအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး အေမြဆက္ခံခြင့္လံုး၀မေပးပါ။ ထုိထိုကိစၥ မ်ဳိးၾကေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးေပတံႀကီး ကိုင္ထားသူမ်ားဘာေၾကာင့္ေ၀ဖန္ေျပာဆို မႈမျပဳလုပ္ၾကပါသနည္း။

၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ျမန္မာမိန္းမမ်ားအထူး ထိန္းျမားမႈႏွင့္အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္အက္ဥပေဒအမွတ္ (၃၂)ကို ျပဌာန္းထားပါသည္။ ထုိဥပေဒမွာ ““ဤ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မ်ားသည္ အျခားတည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားဥပေဒကဲ့သို႔အာဏာရွိေသာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားမည္သို႔ဆန္႔က်င္ေစကာမူ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာမိန္းမႏွင့္ထိုမိန္းမ၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာလင္ေယာက်္ား တုိင္းအေပၚ၌အာဏာ သက္ေရာက္ေစရ မည္။ ပုဒ္မ (၂၅)တြင္ခၽြင္းခ်က္ရွိပါသည္။ အကယ္၍ဘာသာျခားေယာက်္ားျဖစ္သူ သည္ မိမိမယားကိုဘာသာေရးေၾကာင့္ ကြာရွင္းလုိလွ်င္ (သို႔မဟုတ္)ကိုယ္ထိလက္ ေရာက္ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ရက္စက္သည့္အျပဳအမူအားျဖင့္စိတ္ဆင္းရဲ ေအာင္ျပဳလွ်င္ျဖစ္ေစ-
(က) ထုိေယာက်္ားသည္ႏွစ္ဦးပုိင္ ပစၥည္းမွမိမိရထုိက္ေသာ အစုကုိစြန္႔ရမည္။ ထို႔အျပင္ ထုိမိန္းမအားေလွ်ာ္ေၾကးေပးရ မည္။

(ခ) မိန္းမသည္သားသမီးအားလံုးကို ထိန္းသိမ္းခြင့္ရွိသည္။
(ဂ) ထုိသူသည္အရြယ္မေရာက္ေသး သည့္ ကေလးမ်ားအတြက္ကေလးစရိတ္ ေပးရမည္။

ဤအက္ဥပေဒအရထိန္ျမားၾကသူ တုိ႔၏ (သို႔မဟုတ္)ထိန္းျမားခဲ့သည္ဟုမွတ္ ယူျခင္းခံရသူ၏အေမြ ဆက္ခံမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း သည့္ ကိစၥအားလံုးကို ထုိသူႏွင့္ထိုသူတို႔၏ မိသားစုအားလံုုးသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ဳိးခ်ည္းျဖစ္ဘိသကဲ့သို႔ ဗုဒၶ ဘာသာဓမၼသတ္အတိုင္းဆံုးျဖတ္ရမည္”” ဟု ျပဆိုထားပါသည္။

ယေန႔ေခတ္အခါအေျခအေနအရ ထုိဥပေဒမ်ားႏွင့္မလံုေလာက္ေတာ့ပါ။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကင္းမဲ့သည့္ျမန္မာ မိန္းကေလးမ်ား စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ဘာသာျခားမ်ားကုိ လက္ထပ္ယူၿပီးမိမိတို႔ကိုးကြယ္သည့္ ဗုဒၶ ဘာသာကိုစြန္႔၍ ၎ယူသည့္လင္ေယာက်္ား ၏ ဘာသာကိုကူးေျပာင္းသြားၾကပါသည္။ ထိုထိုမိန္းကေလးမ်ားသည္ အခါႀကီးရက္ ႀကီးမ်ား၌မိမိ၏မိဘ၊ ဆရာသမားမ်ားအား ျပန္လည္ကန္ေတာ့ခြင့္ေတာင္မရွိေတာ့ပါ။ ထုိဘာသာျခားႏွင့္အိမ္ေထာင္ေရးပဋိပက္ၡ ျဖစ္လွ်င္ မိန္းကေလးဘက္ကထိခိုက္နစ္ နာမႈေတြရွိလာေတာ့မွ သက္ဆိုင္ရာသို႔ တိုင္ၾက၊ ေတာၾကေျဖရွင္းၾကရပါသည္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္က သာဓက တစ္ခုရွိပါသည္။ ပသနဒီေကာသလမင္း သည္ ဘုရားရွင္ကိုၾကည္ညိဳလြန္းသျဖင့္ ဘုရားႏွင့္ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္လိုျခင္းေၾကာင့္ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးထံမွ သမီးကညာ ေတာင္းရာ အမ်ဳိးပ်က္မည္စိုးသျဖင့္ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးထဲမွ ကၽြန္မႏွင့္သင့္ေသာ မိန္းကေလးကိုေပးလုိက္ပါသည္။ ဘာသာ တူေသာ္လည္းအမ်ဳိးပ်က္မည္စိုးသျဖင့္ အမ်ဳိးကို အထူးေစာင့္ေရွာက္ေၾကာင္း ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္တုိင္းသိၾကလိမ့္မည္ျဖစ္ပါသည္။

အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကိုအထူး ေစာင့္ေရွာက္ေသာမင္းတစ္ပါးရွိခဲ့ပါသည္။ ထုိမင္းမွာ ပုဂံေခတ္ကက်န္စစ္သားမင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသမိုင္းကိုျပန္လည္သံုးသပ္ ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ ေအဒီ ၁၀၄၄ ခုႏွစ္တြင္ အေနာ္ရထာမင္းနန္းတက္ခ်ိန္ သု၀ဏၰ ဘုမိ္ၼေခၚ သထံုတြင္လည္းမႏူဟာမင္း နန္းတက္ခ်ိန္ႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ပါသည္။ သထံုၿမိဳ႕သည္ပင္ လယ္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ျဖစ္ သည္။ တစ္ေန႔သထံုကမ္းေျခသို႔သေဘၤာ ပ်က္သျဖင့္ ဗ်တ္ႀကီးကိုဖက္တြယ္ၿပီးပင္လယ္ ဘက္မွေမ်ာလာေသာ အေနာက္မဇိ္ၨၽမမွ ကေလးငယ္ႏွစ္ေယာက္ကိုသထံုဆရာေတာ္ သည္ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးပီပီ ေမတၱာေရွ႕ထားသနားက႐ုဏာသက္သျဖင့္ မိမိေက်ာင္း သို႔ေခၚ၍ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ ၿပီး ဗ်တ္၀ိ၊ ဗ်တၱ ဟုေခၚတြင္ေစခဲ့ပါသည္။

တစ္ေန႔တြင္ သထံုဆရာေတာ္သည္ ေတာထဲသို႔ႂကြစဥ္ေဇာ္ဂ်ီဖို၀င္သားကိုေတြ႕ ရွိရာ အစြမ္းထက္မွန္းသိသျဖင့္မိမိ၏ ေက်ာင္းသို႔ယူေဆာင္လာ၍က်က္သေရခန္း ထဲတြင္ လံုၿခံဳစြာထားၿပီး သထံုဘုရင္ထံသို႔ အက်ဳိးအေၾကာင္းမိန္႔ၾကားရန္ႂကြသြားစဥ္ ေက်ာင္းမွာက်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ဗ်တ္၀ိ၊ ဗ်တ္ၱ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္သည္က်က္သေရခန္း ဖ်က္ဆီး၍ ေဇာ္ဂ်ီသားကိုခိုးစားၿပီး အားအင္ျပည့္ၿဖိဳးကာ အစြမ္းမ်ားထက္  လာသျဖင့္ အက်င့္ယုတ္သည့္လူမ်ဳိးပီပီ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးၿပီး ေက်ာင္းကိုေဇာက္ထိုးလုပ္လိုက္ပါေတာ့ သည္။ အရိပ္ေနေန၊ အခက္ခ်ဳိးၿပီး ေက်းဇူးတရားနားမလည္ သူမ်ားပီပီ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာကိုေစာ္ကား ျခင္းသည္ ထိုေခတ္အခါကတည္းက ရွိခဲ့ေၾကာင္း သတိျပဳသင့္ပါသည္။

ထုိ႔ေနာက္ သထံုဘုရင္မွအက်ဳိး အေၾကာင္းကိုသိ၍ အမ်ဳိးယုတ္ ႏွစ္ေကာင္ကိုဖမ္းရာအႀကီးေကာင္ဗ်တ္၀ိ ကိုသာမိသျဖင့္ လည္မ်ဳိကိုတုတ္ႏွင့္႐ုိက္ၿပီး ကြပ္မ်က္လုိက္ရာ အငယ္ေကာင္ဗ်တၱမွာ သထံုမွထြက္ေျပးၿပီး ပုဂံဘုရင္အေနာ္ ရထားမင္းထံဒုကၡသည္အျဖစ္သနားစဖြယ္ ေျပာကာ ခိုလႈံခစားခြင့္ေတာင္းရာ အေနာ္ရထာဘုရင္မွလည္းသနားသျဖင့္ သားအျဖစ္သတ္မွတ္၍ခိုလႈံခြင့္ျပဳလုိက္ ပါသည္။ ထုိလူမ်ဳိးျခားအငယ္ေကာင္ ဗ်တၱမွာ လူမ်ဳိးကြဲဘာသာကြဲျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ မိမိအနားတြင္ခစားခြင့္မျပဳဘဲ ရာဇပရိယာယ္ျဖင့္ ပုပၸါးႏွင့္ပုဂံကိုေန႔စဥ္ ပန္းဆက္ရသည့္ ပန္းေတာ္ဆက္တာ၀န္ ေပးလိုက္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ထိုလူမ်ဳိးျခားဗ်တၱမွာပုပၸါးသူ ပန္းေရာင္းစားသည့္မယ္၀ဏၰႏွင့္ညားၿပီး ကေလးႏွစ္ေယာက္ ရရွိခ်ိန္မွာပန္းေတာ္ ဆက္တာ၀န္ပ်က္ကြက္မႈျဖင့္ သားေတာ္ ႀကီးက်န္စစ္သားအား ေရႊေဖာ့႐ိုးျဖင့္ဆံုးမ ခိုင္းလိုက္ရာ ရာဇပရိယာယ္နားလည္သည့္ က်န္စစ္သားကဗ်တၱအားလည္မ်ဳိကိုတုတ္ျဖင့္ ႐ိုက္သတ္လုိက္ပါေတာ့သည္။ လင္ ေယာက်္ားရာဇ၀တ္သင့္ေၾကာင္းၾကားသိ သျဖင့္ ပုပၸါးသူမယ္၀ဏၰသည္ကေလး ႏွစ္ေယာက္ကိုေခၚၿပီး ပုဂံသို႔လိုက္လာရာ အေနာ္ရထာဘုရင္မွသိသျဖင့္ သနားၿပီး ေျမးအျဖစ္သတ္မွတ္၍ေမြးစားလုိက္ရာ ““ေရႊဖ်ဥ္းႀကီး၊ ေရႊဖ်ဥ္းေလး”” ဟုေခၚတြင္ခဲ့ ပါသည္။ ထိုေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္မွာအရြယ္ ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ဘုရင့္ေျမးေတာ္မ်ား ဟု မာန္တက္ၿပီး မည္သူ၏ဆိုဆံုးမမႈကိုမွ် မနာခံဘဲ အရက္ေသာက္၊ ထန္းေရ ေသာက္၊ ၾကက္တိုက္ မူးလာလွ်င္သူမ်ား သားပ်ဳိ သမီးပ်ဳိမ်ားႏွင့္လင္ရွိမယားပါ မေရွာင္ အမ်ဳိးယုတ္မ်ဳိးဖ်က္သမားပီပီ ဖ်က္ဆီးပါေတာ့သည္။

တစ္ေန႔ အေနာ္ရထာဘုရင္သည္ ဂႏၶာလရာဇ္တိုင္းမွစြယ္ေတာ္ပင့္ၿပီးျပန္ လာရာ ေဖာင္ေတာ္ဦးေစတီတည္ရန္ အတြက္ မင္းမႈထမ္းမ်ားအားလံုးအုတ္ တစ္ခ်ပ္စီ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္အားေပးရမည္ဟု အမိန္႔ေတာ္မွတ္သျဖင့္ မင္းမႈထမ္းအားလံုး လိုက္နာေဆာင္ ရြက္ၾကေသာ္လည္း ေရႊဖ်ဥ္း ညီေနာင္ကုလားႏွစ္ေကာင္မွာ ဘုရင့္အမိန္႔ ကိုမနာခံဘဲ၊ အရက္ေသာက္၊ ထန္းေရ ေသာက္၊ ၾကက္တိုက္ျခင္းႏွင့္လင္ရွိမယား မေရႊဥကိုက်ဴးလြန္၊ ႀကံစည္ရန္ႀကိဳးစား ေနျခင္းေၾကာင့္ အုတ္ႏွစ္ခ်ပ္လပ္ၿပီး တာ၀န္ ပ်က္ကြက္သျဖင့္ အေနာ္ရထာဘုရင္မွ သားေတာ္က်န္ စစ္သားအားေရႊဖ်ဥ္းညီ ေနာင္ကို ေရႊေဖာ့႐ိုးျဖင့္ဆံုးမခိုင္းလုိက္ရာ ရာဇပရိယာယ္ကို နားလည္သည့္ က်န္စစ္ သားက အမ်ဳိးဖ်က္ႏွစ္ေကာင္ကိုလည္မ်ဳိ   ကိုတုတ္ႏွင့္႐ိုက္၍အဆံုးစီရင္လုိက္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ထုိမ်ဳိးဖ်က္အႏၱရာယ္မွာ ဇာတ္မသိမ္းေသးပါ။ အေနာ္ရထာနတ္ ရြာစံၿပီး ေစာလူးမင္းေနာက္ တစ္ဆက္ က်န္စစ္သားမင္းနန္းတက္ရာ က်န္စစ္ သား၏သမီးေတာ္ေရႊအိမ္စည္ကိုအ၀တ္ အထည္အလွကုန္ပစၥည္းေရာင္းသည့္ ပရိက္ၡရားဆိုသည့္လူမ်ဳိးျခားကစည္း႐ံုး   သိမ္းသြင္း၍ ရယူရန္ႀကိဳးစားသည္ကို က်န္စစ္သားမွသိသျဖင့္ သမီးေတာ္ ေရႊအိမ္စည္ကို တူေတာ္ေစာယြန္းႏွင့္ လက္ထက္ထိန္းျမားေပးလိုက္ပါသည္။ ပရိကၡရား၏အႀကံအစည္မွာေသေသ ခ်ာခ်ာျပန္လည္ သံုးသပ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္အလြန္အႏၱရာယ္ ႀကီးမားပါသည္။ ဘုရင့္သမီးေတာ္ကို ယူလွ်င္ဘုရင္သားမက္ျဖစ္မည္။ ဘုရင္ သားမက္ျဖစ္ၿပီဆိုလွ်င္ ပုဂံထီးနန္းကို သိမ္းပိုက္ရန္ သိပ္မခက္ခဲေတာ့ပါ။ ထုိ ပရိက္ၡရားသည္လည္း အေျခအေန မေကာင္းမွန္းသိသျဖင့္ ထြက္ေျပးရာ ေခ်ာက္ထဲသို႔က်ၿပီး ၀ါး႐ုံေတာ၌ေခါင္း ညပ္၍မ်ဳိးဖ်က္မည့္ယုတ္ ဇာတ္သိမ္းသြား ပါေတာ့သည္။

ထုိျဖစ္စဥ္သမိုင္းကိုျပန္လည္သံုးသပ္ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ က်န္စစ္သားသည္ ၪဏ္အေမွ်ာ္ အျမင္ႀကီးမားစြာျဖင့္ တိုင္း ျပည္ႏွင့္အမ်ဳိးကိုအထူးေစာင့္ေရွာက္ေၾကာင္း သိသာထင္ရွားလွပါသည္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကိုအေျချပဳ၍ လူ႔အခြင့္အေရးေပတံႀကီးကို ကိုင္ၿပီး ေအာ္ေနသူမ်ား သမိုင္းကိုေလ့လာပါ။ အျခားဘာသာမ်ားကိုလည္းေလ့လာပါ။ မိမိသည္ဘာလူမ်ဳိးလဲ၊ ဘာ ဘာသာ   ကိုးကြယ္သလဲဆိုတာျပန္လည္သံုးသပ္ ပါဟု တိုက္တြန္းေရးသားသတိေပးရင္း သမုိင္းကေျပာသည့္ က်န္စစ္သားမင္း၏ မ်ဳိးေစာင့္စိတ္ဓာတ္ကိုေဖာ္ျပ၍ မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒကိုႀကိဳဆိုေထာက္ခံေရးသားလုိက္ရ ပါသည္။
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ရွိသူတိုင္းႏွင့္အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကိုခ်စ္သူတိုင္း အသိတရားႏွင့္ သတိထားဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

Posted by Unknown on Friday, November 8, 2013

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arakan Media Group

Popular Posts

Blog Archive