အသက္ ၇၅-နွစ္ အရြယ္ အဖိုးၾကီးက ကားလမ္းနဲ႕ အေဝးၾကီး လြတ္လြတ္ကင္းကင္းမွာ ရပ္ျပီး ၂၀၀၈-အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ေရးကို ကန္႕ကြက္တယ္လို႕ တရားဥပေဒ ေဘာင္အတြင္းက ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ေနတယ္။

ဒါကို တိုင္းခန္းလွည့္လည္လာတဲ့ မယ္ေတာ္ၾကီးက ယာဥ္ေတာ္ကို ရပ္ခိုင္းျပီး ၇၅-နွစ္ အရြယ္ ဦးဆုကို ေမာင္မင္း လာစမ္းလို႕ လက္မရြံ႕ၾကီးေတြကို ေခၚခိုင္းတာ။ အိုၾကီး အိုမ အဖိုးၾကီးကို သူ႕လူေတြနဲ႕ ဝိုင္းထားျပီး လူအားနဲ႕ အသာစီးရေအာင္ ျခိမ္းေျခာက္ထားတာ။ အဖိုးၾကီးကို အေနာက္က ထိန္း ကိုင္ထားသူေတြ ေတာင္ ရွိတယ္။ အကြက္ပိုင္ျပီး ဆိုေတာ့ မွ ကားေပၚက မဆင္းပဲ ေမးေတာ္မူတာ။

အဖိုးၾကီး ဆႏၵျပတဲ့ ေနရာမယ္ သူ႕ကို ပံ့ပိုးေပးသူေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကိုယ္တိုင္က လည္း သူ႕ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီလို႕ သေဘာတူခဲ့ပုံေပၚတယ္။ သူေျပာသြားတဲ့ စကားေတြကို နားေထာင္ ၾကည့္ရင္ သူ႕ရဲ့ ခံယူခ်က္၊ ယံုၾကည္ခ်က္ conviction ကို အရွင္းသား ေတြ႕နိုင္တယ္။

အဖိုးၾကီးက ျပည္သူေတြကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႕လို႕ လမ္းေပၚ မထြက္ခိုင္းပါနဲ႕ ေျပာတယ္။ တရားဥပေဒ ေဘာင္အတြင္းက လုပ္ပါလို႕ ေျပာတယ္။

ကြၽန္မ ေဖေဖ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္ၾကီး ဆိုျပီး မဆီမဆိုင္ေတြ ဆြဲေျပာလာတယ္။ အမွန္ကေတာ့ သူ႕မွာ 'ျပည္သူေတြကို လမ္းမေပၚ ေခၚသင့္ရင္ ဆြဲ ေခၚနိုင္တယ္' ဆိုတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္လို႕ ေျပာခ်င္တာ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ကြၽန္မ ေဖေဖ တည္ေထာင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာနဲ႕ အဖိုးၾကီး ေတာင္းဆို ေနတာနဲ႕ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး။ အဖိုးၾကီးကို ကားေပၚကေန ဟန္နဲ႕ မာန္နဲ႕ ေျပာတဲ့ အခါ ကမ႓ာေက်ာ္ ပုဂၢိဳလ္ၾကီး ဒီလို ေျပာလိမ့္မယ္လို႕ လုံးဝ မထင္ထားတဲ့ အဖိုးၾကီးဟာ စိတ္ထိခိုက္ သြားပံုရ တယ္။ အဲဒီမွာတင္ အဖိုးၾကီး ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြ ေပါက္ထြက္ လာတယ္။

ဂ်ပန္ေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျမန္မာျပည္ထဲ ေခၚသြင္းလာခဲ့တဲ့ အတြက္ သူ႕အေဖ ေသရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွာ တာဝန္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႕အေဖကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သတ္တယ္လို႕ ေျပာလိုက္တယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို အဲဒီလို စြတ္စြဲၾကတာဟာ အခုမွ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္ေရး မရခင္ ကထဲကပဲ။ ဘီအိုင္ေအနဲ႕ အတူဝင္လာတဲ့ ဂ်ပန္ေတြ ေၾကာင့္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား အသက္ဆုံးရွုံးရတယ္။ ခရိယာန္ ဘာသာဝင္ ကရင္ လူမ်ိဳး ေတြလည္း အေတာ္ ဒုကၡ ေရာက္ၾကရတယ္။ ျဗိတိသွ်တပ္ေတြ မဆုတ္ခင္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ ေဒသက ကရင္ရြာေတြကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ကာကြယ္ဖို႕ လက္နက္ေတြ ေပးထားခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က ဂ်ပန္ေတြကို ခုခံတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ခရိယာန္ေတြကို ပစ္မွတ္ထားျပီး ဒုကၡေပးေနျပီ ဆိုတာမ်ိဳး ေကာလာဟလ ေတြ ေၾကာင့္ လက္နက္ မခ်ခဲ့ဘူး။ အဲဒီမွာ ပစ္ၾက ခတ္ၾကတယ္။ ေျမာင္းျမလို ျမိဳ႕ေတြမွာ အထိကရုန္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေတြ အျပင္ ဂ်ပန္ ကင္ေပတိုင္က ဓားနဲ႕ ခုတ္သတ္ ဘက္နက္နဲ႕ ထိုးသတ္လို႕ ေသရတဲ့ ျမန္မာေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ သူခိုး ဓားျပေတြက ဘီအိုင္ေအ အေယာင္ ေဆာင္ျပီး ေရာင္ေတာ္ျပန္နဲ႕ ေရာ က်ိတ္လို႕ ရြာလုံးကြၽတ္ ဒုကၡေပြရတာေတြ ရွိတယ္။

ဒုတိယ ကမ႓ာ စစ္ အျပီး ျမန္မာျပည္ဟာ ဖြတ္ဖြတ္ ညက္ညက္ ေၾက သြားတယ္။ ေရနံေခ်ာင္း၊ ေခ်ာက္ တစ္ဝိုက္က ေရနံခ်က္ စက္႐ံုေတြ ေရနံသိုေလွာင္ကန္ေတြ ေဒၚလာ ေျခာက္သန္းတန္ ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုၾကီးေတြပါ သုံးစားလို႕ မရေတာ့ဘူး။ ရထားလမ္း ကားလမ္းေတြ ပ်က္စီး ကုန္တယ္။ ဧရာဝတီ ျမစ္တစ္ေၾကာက အညာဆန္ သေဘၤာေတြ၊ ကုန္တင္ သေဘၤာေတြ၊ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚသြား သေဘၤာေတြ အကုန္ျမဳတ္ကုန္တယ္။ ရန္ကုန္း မႏၲေလး ေတာင္ငူ မိတၳီလာ စတဲ့ ျမိဳ႕ၾကီးေတြ ျပာပံုျဖစ္ျပီး ဆီစက္ ဆန္စက္ သစ္စက္ ေတြ အကုန္လုံးနီးပါး ပ်က္စီးကုန္တယ္။ ဂ်ပန္မဝင္ခင္ အဂၤလိပ္က ဖ်က္သြားတာနဲ႕ ဂ်ပန္အဝင္ ဗုံးၾကဲတာနဲ႕ ေပါင္းျပီး ပ်က္စီး ကုန္တာ။ အဲဒီေတာ့ စစ္ျပီးေခတ္ ျမန္မာျပည္ဟာ စစ္မျဖစ္ခင္ ျမန္မာျပည္ ဘာမွ မဆိုင္ေတာ့ဘူး။ ဥစၥာ ပစၥည္း ဆုံးရွုံးမႈေတြသာမက သားကြဲ မယားကြဲ မိကြဲ ဖကြဲ ျဖစ္ရသူေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။

ျဗိတိသွ်ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဝင္စတင္ (ေခြးဘီလူး) ခ်ာခ်ီကိုယ္တိုင္ကိုက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို စစ္ရာဇဝတ္ေကာင္ တစ္ဦး အေနနဲ႕ သတ္မွတ္တာပဲ။ ေသြးစြန္းေနတဲ့ လူသတ္သမားနဲ႕ မေဆြးေႏြးလိုဘူးလို႕ ေျပာခဲ့တာပဲ။ ကုလားသူၾကီးကို ကြက္ျမက္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို သူၾကီးမိန္းမက အမႈဖြင့္ခဲ့တဲ့ အေပၚ သခင္ထြန္းအုပ္ ကိုယ္တိုင္ သက္ေသလုပ္ခဲ့တာပဲ။

အဲဒါေတြ အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွာ တာဝန္ရွိသလား ဆိုရင္ တာဝန္ရွိတယ္လို႕ ေျပာရမယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း ေဒၚမန္ စမစ္ကို ရင္ဖြင့္ခဲ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ အေရးၾကီးလား ဆိုေတာ့ လြတ္လပ္ေရး ရဖို႕ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းနဲ႕ တိုင္းရင္းသားေတြ အကုန္လုံး စည္းစည္းလုံးလုံး ေနနိုင္ဖို႕က ပိုလို႕ အေရးၾကီးတယ္ ဆိုတာကို ျပည္သူေတြက သိတယ္။ စစ္ဒဏ္ အလူးအလဲ ခံခဲ့ရတဲ့ တိုင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ိဳး ျမန္ျမန္ အနာက်က္ျပီး တိုးတက္ေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚ အျမန္ေရာက္ဖို႕ အေရးၾကီးတယ္ ဆိုတာ ျပည္သူေတြက သိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ခြင့္လႊတ္ၾကတယ္။ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ အေပၚ အျငိဳးမထားခဲ့ ၾကဘူး။ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ေတြထက္ တိုင္းျပည္ ေအးခ်မ္းျပီး ျပည္သူေတြ ၾကီးပြါးဖို႕က ပိုအေရးၾကီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ျပီးတာေတြကို သင္ပုန္းေခ် ေခ်ခဲ့ၾကတာပဲ။

အဖိုးၾကီးက ခံစားခ်က္နဲ႕ လႊတ္ကနဲ ေျပာလိုက္တဲ့ စကားဟာ အေတာ္ တာသြားတယ္။ ဒါကို သေဘာမေပါက္တဲ့ အခါ ေခြးအၾကီး လွည္းနင္းသလို ဝူးဝူး ဝါးဝါး ခ်ာလပါတ္ ရမ္းကုန္တာ ျမင္ရေတာ့ သနားမိတယ္။ အဓိကနဲ႕ သာမညကို ခြဲျခား ျမင္ၾကည့္ဖို႕ အဖိုးၾကီးက ေျပာသြားတာ ကို နားမလည္ ရွာဘူး။

လူတိုင္းလူတိုင္း မိမိတို႕ရဲ့ ဆႏၵကို လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ရွိတယ္လို႕ ေလေဖာလာတာ အနွစ္ အစိတ္ ေက်ာ္ခဲ့ျပီ။ အခုလို သူ႕ကို ဆန္႕က်င္လို႕၊ သူ႕အလိုမလိုက္လို႕၊ သူနဲ႕ သေဘာထားခ်င္း မတိုက္ဆိုင္လို႕ ဆိုျပီး ဘယ္ပါတီဝင္မွ မဟုတ္တဲ့ ျပည္သူ တစ္ဦးကို ရန္သူလို႕ သတ္မွတ္ျပီး ဖိနိွပ္ဖို႕ ၾကိဳးစားလိုက္တာေၾကာင့္ သူ အနွစ္ အစိတ္ေက်ာ္ တစ္စိုက္မတ္မတ္ ေလေဖာလာခဲ့တဲ့ လူ႕အခြင့္အေရး ဆိုတာၾကီးဟာ ေျမာင္းထဲေရာက္သြားျပီ။ လူ႕အခြင့္အေရးကို တကယ္ ေလးစားလို႕ ေျပာတာမဟုတ္၊ လူအထင္ၾကီးခံခ်င္လို႕ လူၾကားေကာင္းေအာင္ ေျပာတာ ျဖစ္သြားျပီ။ သူေျပာတဲ့ လူ႕အခြင့္အေရး ဆိုတာကို သူကိုယ္တိုင္က ဖင္ၾကား မညပ္ဖူးဆိုတာ ျပလိုက္ျပီ။ ကိုယ္တိုင္ လက္နဲ႕ ေရးထားတာကို ေျခနဲ႕ ဖ်က္လိုက္ျပီ။ သမိုင္းတြင္သြားျပီ။ ခဲေလသမွ် သဲေရက်ျပီ။

တစ္သက္လုံး ဖုံးလာသမွ် တပ္ကုန္းက အဘ နဲ႕ေတြ႕မွ ေပၚျပီ။


ရာဇ္ဓိရာဇာ
www.oppositeyes.inf

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arakan Media Group

Popular Posts

Blog Archive