တပ္မေတာ္ဆိုတာက ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးနဲ႕ႏိုင္ငံသားေတြအတြက္ ထမ္းေဆာင္ေပးရတဲ့ ႏိုင္ငံ အတြက္အေရးပါလွတဲ့ Institution ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာေတာ့ တပ္မေတာ္က သမိုင္းေၾကာင္း အရ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲမွာပါ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပါ၀င္ေနၿပီး ေနာက္လည္းႏွစ္ကာလေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ရွိေနႏိုင္ေသးတယ္လို႕ ယူဆရပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲ တပ္ရဲ႕ပါ၀င္ ပတ္သက္မႈရွိေနဦးမယ္ဆိုတာကို ဘယ္သူကမွအတိအက် ခန္႕မွန္းေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမရွိသလို တပ္အေနနဲ႕ လည္း ႏိုင္ငံေရးအေျခအေန တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းျဖစ္ထြန္းမႈေပၚမွာပဲ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး ေလွ်ာ့ခ်သြားမဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ Time Frame သတ္မွတ္ၿပီးဆံုးျဖတ္ထားတာမ်ိဳး တပ္ဘက္မွလည္း ရွိပံုမရပါဘူး။ တပ္ဘက္နဲ႕အရပ္ဘက္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ပံုစံက လံုး၀ကြဲျပားျခားနားၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ စိုးရိမ္ ေသာကရွိၾကပံုခ်င္းလည္း မတူညီၾကပါဘူး။

ဒီလိုမတူကြဲျပားမႈျဖစ္ေပၚေနျခင္းဟာ လြန္စြာမွသဘာ၀က်လွၿပီး သဘာ၀က်က် မတူကြဲျပားျခင္း အေပၚ ႏွစ္ဖက္ပိုမိုနားလည္မႈရွိေရး ႀကိဳးပမ္းႏိုင္ရင္ ျပႆနာေတြပိုနည္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ထဲက ၂၅ % နဲ႕ တျခားႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ Position တခ်ိဳ႕ကို တပ္မေတာ္ကရယူထားတာျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးအရ ရယူထားသမွ်ပါ၀ါေတြအားလံုးကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ပေရာ္ဖက္ရွင္ နယ္ တပ္မေတာ္အျဖစ္ တပ္ရဲ႕မူလတာ၀န္မ်ားကိုပဲ ထမ္းေဆာင္မယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကေရာ လက္ရွိအာဏာရပါတီကပါ အလြတ္သေဘာ ကတိက၀တ္မ်ားေပးထားပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ အတိုက္အခံဆိုတာ အစိုးရကို အတိုက္အခံျပဳပါတယ္။ (ရန္ျပဳျခင္းမဟုတ္) ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာေတာ့ ဒီမိုကေရစီမျဖစ္ထြန္းေသးတာေၾကာင့္ အတိုက္အခံဆိုတဲ့ သေဘာတရားက ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုမိုရႈတ္ေထြးတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ားရွိေနပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီတည္ ေဆာက္ေရးအတြက္ အာဏာရွင္မ်ားကို အတိုက္အခံျပဳ(ေတာ္လွန္)ခဲ့ရာကေန အခုလႊတ္ေတာ္တြင္း အတိုက္အခံအျဖစ္ေရာ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ေတာ္လွန္ေရးအသြင္ေဆာင္တဲ့ အတိုက္ အခံအျဖစ္ပါ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းျဖစ္ေနပါေသးတယ္။

အတိုက္အခံတို႕အေနနဲ႕ စဥ္းစားသင့္တာက တပ္မေတာ္ကို အတိုက္အခံျပဳျခင္းနဲ႕ အာဏာရပါတီကို အတိုက္အခံျပဳျခင္းတို႕ ေရာေထြးေနတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ အာဏာရပါတီနဲ႕ လက္ရွိအစိုးရတို႕ကို တပ္က လူေဟာင္းေတြက ဦးေဆာင္ေနတာျဖစ္ေလေတာ့ တပ္နဲ႕အာဏာရပါတီကို ေရာေထြးျမင္ေနတာလည္း မွားတယ္လို႕ယူဆဖို႕ခက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လိုခ်င္တဲ့ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ဖို႕ဆိုရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးမဟာ ဗ်ဴဟာမ်ားခ်မွတ္ႏိုင္ဖို႕ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ပကတိအတိုင္း ရႈျမင္ႏိုင္ဖို႕ အားထုတ္ၾကရမယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္(အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ)တည္တံ့ခိုင္မာေရးျဖစ္ၿပီး အာဏာရပါတီရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာနဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ကို စီမံခန္႕ခြဲခြင့္ကို ထိန္းထားႏိုင္ေရးျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုေျပာတဲ့အခါ အျငင္းပြားစရာေတြရွိေပမဲ့ အေျခခံဥပေဒကို ေစ့ေစ့ငုငုေလ့လာၿပီး အစြဲနဲ႕ ခံစားခ်က္ကင္းကင္းသံုးသပ္ရင္ ဒီအတိုင္းေတြ႕ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အတိုက္အခံတို႕အေနနဲ႕ အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို အဓိကအာရံုစိုက္လုပ္ကိုင္ေနတယ္လို႕သံုးသပ္ရၿပီး ဒီလိုျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ တပ္ကိုအာရံုစိုက္ၿပီး အတိုက္အခံျပဳ (ႏိုင္ငံေရးကေနဖယ္ထုတ္ဖို႕ႀကိဳးစား) ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ၂၀၁၅ ရဲ႕ ဒီဘက္ပိုင္းမွာေတာ့ အႀကီးမားဆံုးမဟာဗ်ဴဟာအမွားျဖစ္ေနပါတယ္။

တပ္မေတာ္အေနနဲ႕ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာရွိေနျခင္းဟာ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္း မယိမ္းမယိုင္ရွိေနေရး ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းကို အတိမ္းအေစာင္းမရွိ အခိုင္အမာတည္ေဆာက္ႏိုင္ေရးလို႕ဆိုထားၿပီး ေလာေလာဆယ္အေျခအေနမွာလည္း ဒီအတိုင္းကိုက္ညီေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ (၂၀၁၀ မတိုင္မီကာလ မ်ားနဲ႕ေရာေထြးၿပီး မစဥ္းစားမိဖို႕လိုပါတယ္။) ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို တပ္ကရယူထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ အာဏာရပါတီကသာ ရယူထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရပါတီအေနနဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ပါတီညီလာခံမွာ ပုဒ္မ ၅၉ ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ေရး ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ထားခဲ့ၾကေပမဲ့ အခုအခါမွာ အာဏာရ ပါတီ၀င္မ်ားစီစဥ္တဲ့ ပုဒ္မ ၅၉ မျပင္ဆင္ေရး ဆႏၵျပျခင္းဟာ ႏိုင္ငံသားတို႕ရဲ႕ အခြင့္အေရးဆိုေပမဲ့ ပါတီမ်ား အေနနဲ႕ကေတာ့ မူ၀ါဒမ်ားဟာ လြန္စြာမွအေရးပါတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပါတီ၀င္မ်ားလုပ္သမွ် ကိုင္သမွ်ဟာ မူ၀ါဒမ်ားနဲ႕ညီညြတ္ေနဖို႕ မျဖစ္မေနလိုအပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီကအတိုင္းအတာတခုထိ ျပင္ဆင္ဖို႕စဥ္း စားထားေပမဲ့ ပါတီ၀င္မ်ားကပဲ မျပင္ဖို႕ဆႏၵျပတယ္ဆိုတာ အလြန္ႀကီးမားတဲ့ မူ၀ါဒဆိုင္ရာလြဲေခ်ာ္မႈႀကီး ျဖစ္ၿပီး လူထုရဲ႕ရွိရင္းစြဲအျမင္မၾကည္လင္မႈကို တိုးပြားေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ (အတိုက္အခံပါတီက အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကို၀င္ခဲ့ၿပီး အခုအခ်ိန္ထိလည္း ျပင္ဆင္ေရးကို ေတာက္ေလွ်ာက္လုပ္ကိုင္ေနျခင္းဟာ အလုပ္ျဖစ္တာမျဖစ္တာ တစ္က႑ထားၿပီးၾကည့္ရင္ ေရွ႕ေနာက္ ညီညြတ္တာေတြ႕ရပါတယ္။) အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အာဏာရပါတီရဲ႕ ဆႏၵျပပြဲေတြဟာ အေၾကာင္းမဲ့ ေပၚေပါက္လာျခင္းမဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္တန္လို႕ျပင္ဆင္ေရးကို လႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါမွာ တစ္စံု တစ္ရာသက္ေရာက္မႈရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရပါတီက ညွိႏႈိင္းတိုင္ပင္ၿပီး အၾကမ္းဖ်င္းအေနနဲ႕ သေဘာတူထားသလို ပုဒ္မ ၅၉ ကို ျပင္ဆင္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ လူထုေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႕ အလြယ္ တကူ သမၼတရာထူး၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႕မလြယ္ကူေသးဘဲ အခက္အခဲေတြရွိေနေသးတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလက္ရွိအာဏာရပါတီရဲ႕ ေျခလွမ္းမ်ားကိုေလ့လာသံုးသပ္မယ္ဆိုရင္ ပုဒ္မ ၅၉ ကို ျပင္ဆင္ေပးမဲ့အေန အထား ေသခ်ာေပါက္ရွိတယ္လို႕ လံုး၀ယူဆစရာမရွိေတာ့တာေတြ႕ရပါတယ္။ ပုဒ္မ ၄၃၆ မွာပါတဲ့ ၇၅ % ေက်ာ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ၇၅ %ေအာက္အထိ ျပင္ဆင္ႏိုင္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ ေလာေလာဆယ္အေျခအေနမွာ အေျခခံဥပေဒကို ဒီမိုကေရစီနဲ႕ကိုက္ညီေအာင္ ျပင္ဆင္ဖို႕လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။

အေျခခံဥပေဒအရ တပ္က ႏိုင္ငံေရးထဲပါ၀င္ပတ္သက္ေနၿပီး ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားနဲ႕ ကိုက္ညီမႈမရွိ ေသးတာေၾကာင့္ အတိုက္အခံတို႕အေနနဲ႕ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး (တပ္ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ အသာစီး ယူမႈကိုေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေရး)ကို အာရံုစိုက္လုပ္ကိုင္ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတာေတြ႕ရၿပီး ဒါဟာေလာေလာဆယ္ ပကတိအေျခအေနအရ ေအာင္ျမင္ဖို႕မလြယ္ကူရံုမက မဟာဗ်ဴဟာလည္း လြဲမွားေနပါတယ္။ တပ္က အဓိကဆံုးျဖတ္ခြင့္ကို ရယူထားတယ္လို႕ယူဆထားခ်က္ဟာ အေပၚယံၾကည့္ရင္မွန္သလိုရွိေပမဲ့ ေသေသ ခ်ာခ်ာေလ့လာသံုးသပ္လိုက္ရင္ မွားေနတာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ တပ္က လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာရွိေနျခင္းဟာ ဒီမိုကေရစီအရ စံလြဲမႈျဖစ္တာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္းက တပ္ရဲ႕က႑ကို သီးျခားသေဘာရႈျမင္မႈေၾကာင့္ ဒီယူဆခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီမျဖစ္ထြန္းခင္မွာ တပ္မေတာ္အေနနဲ႕ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ေရးတာ၀န္ကို ၀ိုင္း၀န္းထမ္းေဆာင္ေနတယ္လို႕ (က်န္တဲ့ကိစၥေတြကို ခဏထားၿပီး) အေကာင္းဘက္က ရႈျမင္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေျဖကတစ္မ်ိဳးထြက္လာပါလိမ့္မယ္။ အဓိက ဆံုးျဖတ္ခြင့္ကိုရယူထားတယ္ဆိုတာထက္စာရင္ ဆံုးျဖတ္ခြင့္တစ္စိ္တ္တစ္ပိုင္းကို ရယူထားျခင္းလို႕ေျပာမွ မွန္ပါလိမ့္မယ္။ ပုဒ္မ ၅၉ ျပင္ဆင္ေရးကိစၥနဲ႕ ဥပမာေပး ရွင္းလင္းေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ပုဒ္မ ၅၉ ျပင္ဆင္ေရး ကို မၾကာခင္ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ ေဆြးေႏြးၾကေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ေရး ဆံုးျဖတ္ဖို႕ မဲခြဲၾကတဲ့ အခ်ိန္ကိုေရာက္လာရင္ တပ္ကကိုယ္စားလွယ္အားလံုး (၂၅ %)က ျပင္ဆင္ေရးေထာက္ခံေပးလိုက္ၿပီး ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးကိုယ္စားလွယ္ ၅၀ % က ကန္႕ကြက္လိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း ျပင္ဆင္လို႕ဘယ္လိုမွမရႏိုင္ပါဘူး။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၀င္ေတြက္ မျပင္ဆင္ေရးဆႏၵျပေနၾကတာကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႕လိုသလို ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီတြင္း သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ားကိုလည္း တည့္တြက္ဖို့လိုပါတယ္။ တပ္မေတာ္အေနနဲ႕ လူထုအက်ိဳး စီးပြားကိုၾကည့္ၿပီး (လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ)ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ သာဓကေတြရွိခဲ့ဖူးတာကိုလည္း ထည့္တြက္ရပါမယ္။ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ တပ္မေတာ္ကကန္႕ကြက္မွာကို စိတ္မပူၾကဖို႕လည္း တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက အခိုင္အမာေျပာဆိုထားတာရွိပါတယ္။ အတိုက္အခံတို႕အာရံုစိုက္သင့္တာဟာ အာဏာရပါတီသာျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္မဟုတ္ပါ။ တပ္မေတာ္ကိုလႊတ္ေတာ္တြင္းကေန ၂၀၁၅ မတိုင္ ခင္္ဖယ္ထုတ္ဖို႕ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏုိင္သလို ဖယ္ထုတ္ဖို႕လည္းမႀကိဳးစားသင့္ပါဘူး။ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ တပ္မေတာ္ရဲ႕ေထာက္ခံမႈကို အတိုက္အခံတို႕ရရွိခဲ့ရင္ေတာင္မွ လႊတ္ေတာ္တြင္းဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္အတြက္ အမတ္ေနရာအမ်ားစုကို မရရွိေသးဘဲ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို ပိုမိုအာရံုစိုက္သင့္ေၾကာင္း ယူဆခ်က္မ်ား ေပၚထြက္လာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တပ္မေတာ္အေၾကာင္းစဥ္းစားတဲ့အခါမွာ လက္ရွိတပ္မေတာ္ဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါမယ္။ တပ္ခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္က မ်ိဳးဆက္သစ္ျဖစ္ပါတယ္။ အ တိုက္အခံအေနနဲ႕ တပ္ကိုစည္းရံုးေရးအသြင္ေဆာင္ၿပီး ေျပာဆိုဆက္ဆံလုပ္ကိုင္မယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့အက်ိဳးမ်ားပါလိမ့္မယ္။ အရင္တပ္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြရဲ႕ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈတစ္ခ်ိဳ႕ ရွိေကာင္းရွိေနႏိုင္ေပမဲ့ လက္ရွိတပ္ကို အရင္တပ္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းမ်ားနဲ႕ ေရာေထြးမရႈျမင္မိေအာင္ လူထုကေရာ အတိုက္အခံကပါ ႀကိဳးစား မယ္ဆိုင္ရင္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းဟာ ပိုမိုထိေရာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ ဘက္ကလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကိး အရွိန္ျမွင့္ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႕လိုအပ္သလို လူထုနဲ႕အတိုက္အခံတို႕ ကလည္း တပ္မေတာ္ရဲ႕ သိသာထင္ရွားတဲ့ အေျပာင္းအလဲမ်ားနဲ႕ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္နဲ႕လူထုဟာ လြတ္လပ္ေရးရယူစဥ္ကာလတုန္းကလိုပဲ တစ္သားတည္းျဖစ္သြားမွ သာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအနာဂတ္အတြက္ စိတ္ေအးရမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလိုျဖစ္ဖို႕ ႏွစ္ဖက္စလံုးက အားထုတ္ဖို႕လို ပါမယ္။

အတိုက္အခံတို႕အေနနဲ႕ ဒီမိုကေရစီအျပည့္အ၀ျဖစ္ထြန္းေရးကို စဥ္းစားရာမွာ တပ္မေတာ္က ႏိုင္ငံေရးထဲပါေနတယ္ဆိုတဲ့ တစ္ခ်က္တည္းကိုပဲၾကည့္ၿပီး စဥ္းစားမဲ့အစား အစစယိုယြင္းပ်က္စီးေနတဲ့ တိုင္းျပည္အေျခအေနကိုပါ ထည့္စဥ္းစားဖို႕ပါ။ လူထုရဲ႕အသိပညာေရခ်ိန္ျမင့္မားဖိုး၊ စည္းကမ္းနဲ႕စာရိတၱ တိုးတက္ေကာင္းမြႏ္ဖို႕စတဲ့အခ်က္ေတြကို မျဖစ္မေနထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါမယ္။ (အတိုက္အခံေခါင္း ေဆာင္ကို ေထာက္ခံျခင္းက Political Culture ျမင့္မားျခင္း၊ လူထုရဲ႕ႏိုင္ငံေရးအသိအျမင္ ၾကြယ္ဝျခင္း ေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ အာဏာရွင္မ်ားကို ရြံမုန္းမႈနဲ႕လြတ္လပ္ေရးရယူေပးခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ကိုအားကိုးယံုၾကည္မႈတို႕ေၾကာင့္သာျဖစ္ၿပီး အာဏာရွင္စနစ္ရွိခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ဒါမ်ိဳးျဖစ္တတ္ ပါတယ္။ လူထုတစ္ရပ္လံုးကိုေရာ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားပါ ႏိုင္ငံေရးအသိပညာဆိုင္ရာ အေျခခံေကာင္းမ်ားကို မျဖစ္မေနတည္ေဆာက္ဖို႕လိုပါမယ္။) Institution မ်ားကိုလည္း အခိုင္အမာအသားတက် ႀကိဳးပမ္းတည္ ေဆာက္ၿပီး ဒီမိုကေရစီလည္း ေသခ်ာေပါက္ပီျပင္လာပါလိမ့္မယ္။ တပ္အေနနဲ႕လည္း ေနာက္ထပ္ ဆယ္စု ႏွစ္ေတြနဲ႕ခ်ီၿပီး ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲမွာ မေျပာင္းမလဲ (၂၅ % ကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းမေလွ်ာ့ခ်ဘဲ) ေနလို႕မရ ပါဘူး။ တပ္မေတာ္ရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္မွာျဖစ္လို႕ အားလံုးမဟုတ္ရင္ေတာင္မွ တျဖည္းျဖည္းေလွ်ာ့ခ် ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

အတိုက္အခံတို႕အတြက္လက္ေတြ႕က်တဲ့ႏိုင္ငံေရးဟာ ၂၀၁၅ မတိုင္ခင္မွာ တပ္ရဲ႕လႊတ္ေတာ္တြင္း ဆံုးျဖတ္ခြင့္ကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႕ႀကိဳးပမ္းေရးမဟုတ္ဘဲ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာရွိတဲ့ အာဏာရပါတီရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခြင့္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေရးသာျဖစ္ပါတယ္။ တပ္ကို လႊတ္ေတာ္ထဲကေနဖယ္ထုတ္ဖို႕ ေလာေလာဆယ္မွာ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ ေပမဲ့ အာဏာရပါတီကိုေတာ့ ဖယ္ထုတ္ဖို႕က (အာရံုစိုက္ၿပီးႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္မယ္ဆိုရင္) လံုးဝျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေရးကို လက္ေတြ႕က်က် ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ႏုိင္ကိုင္ႏိုင္ဖို႕ဆိုရင္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို အျပတ္အသတ္ အႏိုင္ရရွိေရးသည္သာ အတိုက္အခံတို႕အတြက္ အေကာင္းဆံုး ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။ ။

ပိုက္တင္

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arakan Media Group

Popular Posts

Blog Archive