အထက္ေဖာ္ျပပါစာသည္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးမွ အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားအား ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္သည့္ ဆန႔္က်င္ဖက္အုပ္စုမ်ားအား ျပန္လည္ေခ်ပသည့္ စာထဲမွ တစ္ပိုင္းတစေကာက္ႏုတ္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ အဆိုပါေကာက္ႏုတ္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည့္ ၎မိတ္ေဆြ၏ အမ်ိဳးသားေရးအေပၚ ရႈျမင္ေသာ အျမင္အား ဖတ္ရႈုျပီးေနာက္ပိုင္း မိမိ၏အေတြးထဲတြင္ စဥ္းစားစရာတခ်ိဳ႕ေပၚလာသည္။ မည္သို႔ေသာအရာကို အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္ဟု ေခၚပါသနည္း။ အမ်ိဳးသားေရး အသိစိတ္ဓာတ္တြင္ မည္သို႔ေသာ လကၡဏာရပ္တို႔ ပါရွိရန္ လိုအပ္ပါသနည္း။ 
က်ယ္၀န္း၍ နက္ရိႈင္းလွသည့္ ထိုအရာအား မိမိ၏ ေသးငယ္လွသည့္ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ျဖင့္ ေဘာင္မခတ္လိုေသာ္လည္း ဆိုေရးရွိ၍ ဆိုအပ္သည့္အတိုင္း ေတြးေတာ သံုးသပ္ခြင့္ျပဳေစလိုပါသည္။ အထက္ပါစာသားႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူညီသည့္ ၾသ၀ါဒတစ္ခုအား ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လတ္တေလာ ကမၻာေက်ာ္သြားသည့္ သံဃာေတာ္တစ္ပါး ပလႅင္ထက္မွ ျမြက္ၾကားဖူးခဲ့သည္။ မိမိ၏ မိတ္ေဆြသည္လည္း အႏွီၾသ၀ါဒအား စုတုျပဳ၍ ဤစာအားေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္သည္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အက်င့္စရိုက္၊ဂုဏ္သိကၡာအေပၚတြင္ မူတည္၏၊မတည္၏ ဟူေသာအခ်က္သည္ ဒြိဟျဖစ္ဖြယ္ေကာင္းလွေပသည္။ အမ်ိဳးသားေရးဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းအား ကိုယ္စားမျပဳပဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္အား ကိုယ္စားျပဳသည့္ ၀ိေသသတစ္ရပ္အျဖစ္ လူတိုင္းနားလည္ထားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အမ်ိဳးသားေရးျဖစ္သနည္းတည္းဟူေသာ အဆင့္အတန္းခြဲျခားမႈသည္ အႏွီလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ အက်င့္စရိုက္၊ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ ဂုဏ္သိကၡာ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္စသည့္ အခ်က္အလက္ေပါင္းမ်ားစြာအေပၚတြင္ မူတည္ေနေပလိမ့္မည္။ လူ ဟူေသာသတၱ၀ါသည္ တူရာစုတတ္သည့္ သဘာ၀ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။
အမ်ိဳးသားေရးျဖင့္ စုစည္းအပ္သည့္ အစုအဖြဲ႔တစ္ခုတြင္ အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္သည္ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းအလိုက္ ျပဌာန္းခ်က္ကိုယ္စီျဖင့္ တည္ရွိေနေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ မည္သို႔ေသာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ိဳးျဖစ္သနည္း ဟူေသာအခ်က္သည္ အဆိုပါအဖြဲ႕အစည္း၏ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ အဆင့္အတန္းပင္ ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ႏိႈင္းယွဥ္ခြဲျခားပါမည္နည္း။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အမ်ိဳးသားေရးသမားဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစု လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အမ်ိဳးသားေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအား ေျပးျမင္ၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ၎အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ေသာ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ခြင့္ ရရွိေရးလုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ မူဆလင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအား မည္သူမွ် အမ်ိဳးသားေရးအျဖစ္ အသိအမွတ္မျပဳၾကေခ်။ ထို႔အျပင္ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ၾကိဳးပမ္းေနၾကသည့္ ေတာင္ေပၚတိုင္းရင္းသား ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအားလည္း အမ်ိဳးသားေရးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရန္ မည္သူမွ် မစဥ္းစားၾကေခ်။ အထက္ေဖာ္ျပပါ အုပ္စုသံုးမ်ိဳးစလံုးသည္ ဘာသာေရးအေျခခံသည့္ အတၱဗဟိုျပဳ အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ မည္သည့္အဖြဲ႔အစည္းက အဆင့္အတန္းပိုျမင့္သနည္း။ မိမိအေနျဖင့္ မဆံုးျဖတ္လိုေပ။
ေနာက္ထပ္အစုအဖြဲ႕တစ္ခုအေနျဖင့္ တင္ျပရလွ်င္ ဘာသာေရးအေျခမခံသည့္ အတၱဗဟိုျပဳ လူမ်ိဳးေရး အဖြဲ႕အစည္းတို႔သည္လည္း အမ်ိဳးသားေရးအစုအဖြဲ႕တြင္ ပါ၀င္သည္။ မိမိလူမ်ိဳးအခြင့္အေရးအတြက္ တဖက္လူမ်ိဳးအား ဆန္႔က်င္ျခင္း၊ ဆန္႔က်င္လာသည့္ လူမ်ိဳးအား ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ၾကိဳးပမ္းျခင္း အစရွိသည္တို႔သည္လည္း အမ်ိဳးသားေရးနာမည္တပ္၍ လုပ္ေဆာင္လွ်က္ ရွိေနၾကသည္။ တပ္မေတာ္သည္ အမ်ိဳးသားေရးကို သစၥာမေဖာက္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရရွိေရး စသည့္ ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ားသည္ အထက္ပါအခ်က္အား သက္ေသခံလွ်က္ ရွိသည္။
ထို႔ေနာက္ လူမ်ိဳးေရး၊ဘာသာေရးကို အေျခမခံသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ လုပ္ေဆာင္သူမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားေရးအစုအဖြဲ႕၌ မပါ၀င္သလားဟူေသာ ေမးခြန္းတစ္ခု ထပ္ေပၚလာသည္။ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ အဖက္ဖက္ကနိမ့္က်ေနသည့္ ပညာေရး၊က်န္းမာေရးနယ္ပယ္အား ျမွင့္တင္ရန္ ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိသေလာက္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈမ်ား၊ မတရားမႈမ်ားအား ဥပေဒႏွင့္အညီ အေရးယူႏိုင္ရန္ ၾကိဳးပမ္းမႈမ်ား၊ အားကစား၊ စာေပ၊အႏုပညာ၊နည္းပညာ က႑အသီးသီး၌ ႏိုင္ငံ၏ပံုရိပ္အား ျမွင့္တင္ရန္ ၾကိဳးပမ္းမႈမ်ား၊ ႏိုင္ငံအတြင္းႏွင့္ ျပည္ပတြင္ ဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားအား လူမ်ိဳး၊ဘာသာမေရြး ကူညီရန္ၾကိဳးပမ္းျခင္း စသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္လည္း အမ်ိဳးသားေရးပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
အမ်ိဳးသားေရး၌ အစုအဖြဲ႕ခြဲျခားသတ္မွတ္ရန္ လြယ္ကူေသာ္လည္း တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားတြင္ အထက္တြင္ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႔ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ အလုပ္အကိုင္၊ အက်င့္စရိုက္၊ ဂုဏ္သိကၡာအား အေျခခံ၍ ၎၏အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္အား တန္ဖိုးျဖတ္ရန္ ခက္ခဲလွေပသည္။ ဥပမာေပးရလွ်င္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ ျပည့္တန္ဆာလုပ္ေနသည့္ ျမန္မာမိန္းမပ်ိဳတစ္ဦးသည္ ေပ်ာ္ပါးသူမ်ားႏွင့္ တစ္ညတာလံုး ပင္ပန္းၾကီးစြာ ဆက္ဆံ၍ ရရွိေသာ၀င္ေငြျဖင့္ တရားမ၀င္ခိုး၀င္မႈေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခံထားရသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမိတ္ေဆြမ်ားအား ပြဲစားမွတဆင့္ အခ်ဳပ္ခန္းတြင္ သြားေရာက္ေရြး၍ ကယ္တင္ဖူးသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာရွိေလသည္။ သူမ၏ဂုဏ္သိကၡာ၊ ကိုယ္ခႏၶာျဖင့္ ရင္း၍ ကူးစက္ေရာဂါတို႔အား ေလာင္းေၾကးထပ္ကာ ရရွိလာေသာ ၀င္ေငြမွဖဲ့၍ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လစဥ္လွဴဒါန္းသည့္ ျပည့္တန္ဆာမိန္းမပ်ိဳမ်ားလည္း ရွိသည္။ ဤသည္ကား အမ်ိဳးသားေရး အသိစိတ္ဓာတ္ မဟုတ္ပါလား။ သို႔ရာတြင္ ျပည့္တန္ဆာတစ္ဦးအေနျဖင့္ ကုလားႏွင့္လံုး၀မဆက္ဆံ၊ ဗုဒၶဘာသာမွသာ လက္ခံမည္ဟု ၉၆၉ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရန္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ ကုလားထံမွ အခေၾကးေငြယူ၍ ညအိပ္သည့္ အႏွီျပည့္တန္ဆာအား အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္မရွိဟု ယိုးစြပ္သင့္ပါသလား။ မိမိမိတ္ေဆြ၏ "ဖာသယ္မပင္ျဖစ္ေနပါေစ၊ အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ခံစားလွ်င္" ဟူေသာ စကားသည္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္အား ရည္ညႊန္းသည္ကို မိမိအေနျဖင့္ ေ၀ခြဲႏိုင္စြမ္းမရွိေခ်။ အဆိုပါ မိတ္ေဆြအေနျဖင့္ ၎ရည္ညႊန္းသည့္ အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ခံစားေနရသည့္ အႏွီဖာသယ္မငယ္အား ၎ရပ္တည္ေနရသည့္ ဂုဏ္သိကၡာကင္းမဲ့ေသာ ဒုကၡႏြံအတြင္းမွ ကယ္တင္ရန္ ၾကိဳးစားမည့္ အစီအစဥ္ရွိမရွိဟူေသာ ေမးခြန္းတစ္ခု ရွိေနပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာ မူဆလင္ကမၻာအားေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ဆီးယီးယားသူပုန္မ်ားအား အားေပးသည့္အေနျဖင့္ ၎တို႔၏ကာမဆႏၵအား ျဖည့္ဆည္းရန္အလို႔ငွာ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕မွ မူဆလင္မိန္းမပ်ိဳမ်ားသည္ ၎သူပုန္မ်ားရွိရာသို႔ အႏၱရာယ္ၾကားမွ လိုက္လာျပီး လိင္ဆက္ဆံကာ ကိုယ္၀န္ယူသြားေၾကာင္း သတင္းမ်ားတြင္ ဖတ္ရႈခဲ့ရသည္။ အဆိုပါအစီအစဥ္သည္ ထူးဆန္းသည္ဟုမဆိုႏိုင္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကမၻာ့သမိုင္းတေလွ်ာက္ တိုက္ပြဲ၀င္စစ္သည္မ်ား၏ ကာမဆႏၵျဖည့္ဆည္းရန္အလို႔ငွာ ေရွ႕တန္းသို႔ မိန္းမပ်ိဳမ်ားအား ပို႔ေဆာင္ခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံမ်ား ရွိခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ လက္မထပ္ပဲ ဆက္ဆံျခင္း၊ သားဖ်က္ခ်ျခင္းအား တင္းၾကပ္စြာတားျမစ္ထားသည့္ အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ အဆိုပါအစီအစဥ္အား အလႅာအရွင္၏ အလိုေတာ္က်ျဖစ္သည္ဟု ၀ါဒမိႈင္းတိုက္ကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လုပ္ရပ္မွာ အလြန္ပင္အံ့ၾသစရာေကာင္းလွသည္။ အႏွီမိန္းမပ်ိဳမ်ား၏ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈအား မူဆလင္အခ်ိဳ႕က အလြန္မြန္ျမတ္သည့္ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္အျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ တိရိစၦာန္မ်ားကဲ့သို႔ ၾကံဳရာဆက္ဆံသျဖင့္ ဖခင္မည္သူမည္၀ါမသိပဲ လူ႔ေလာကထဲေရာက္ရွိလာမည့္ ခေလးသူငယ္မ်ားအတြက္ မည္သူမွ် မစဥ္းစားၾကေခ်။ မိမိတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ အထက္ပါလုပ္ရပ္အား အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္အျဖစ္ အတုယူသင့္ပါ၏ေလာ။
အဘယ္ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ ဘာသာေရးအားအေၾကာင္းျပဳ၍ မိႈင္းတိုက္ခံရပါသနည္း။ ကာယကံရွင္တို႔၏ အေတြးအေခၚ၊ အသိဥာဏ္ပညာခ်ိဳ႕တဲ့၍ ျဖစ္သည္ဟူေသာ အေျဖမွလြဲ၍ တျခားမျမင္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရးအေျချပဳ အမ်ိဳးသားေရးလုပ္ေဆာင္သူမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ဘာသာ၀င္မ်ားအား အသိဥာဏ္ပညာဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ မေဆာင္ရြက္ပဲ အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ မ်ိဳးရိုးမပ်က္ေရးအတြက္၊ ဘာသာအတြက္၊ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဆီးရီးယားသာဓကကဲ့သို႔ နည္းလမ္းမက်သည့္ ၾသ၀ါဒမ်ားကိုသာ တြင္တြင္ေဟာလွ်င္ မည္သို႔ေသာ ရလာဒ္မ်ိဳး ထြက္ေပၚလာမည္ ထင္ပါသနည္း။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ဦးသည္ အက်င့္စာရိတၱပ်က္စီးေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေယာက်ၤားတစ္ဦးအား အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာအတြက္ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္သက္သက္ျဖင့္ တသက္တာပတ္လံုး ေပါင္းဖက္ရန္ လက္ထပ္သင့္ပါသလား။ ထိုသို႔ေသာ လက္ထပ္ျခင္းအား အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္ဟု သမုတ္ရန္ ထိုက္တန္ပါ၏ေလာ။
ျပည့္တန္ဆာေခါင္းတို႔မည္သည္ တရားဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္သူ၊ လူညႊန္႔ခူးစားသူ၊ ဂုဏ္သိကၡာမရွိသူပင္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အက်င့္စရိုက္၊ အလုပ္အကိုင္ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳသူအား မိမိတို႔၏ အမ်ိဳးသားေရးအား အားေပးကူညီရံုကာမွ်ျဖင့္ အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္ရွိသူဟု ဂုဏ္ျပဳရန္ထိုက္တန္ပါ၏ေလာ။ မိမိတို႔အား ေထာက္ခံအားေပးေနသည့္အခ်ိန္တြင္ အႏွီျပည့္တန္ဆာေခါင္းသည္ မိမိတို႔၏ဗုဒၶဘာသာျမန္မာမိန္းခေလးမ်ား၏ ဘ၀ျဖင့္ရင္း၍ ရသည့္ေငြအား ေခါင္းပံုျဖတ္ကာ ရပ္တည္လွ်က္ရွိေနေလသည္။ အႏွီပုဂၢိဳလ္ေၾကာင့္ ဘ၀ပ်က္ရန္အလားအလားမ်ားစြာ ရွိေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားစြာ ရွိေနေလသည္။ မည္သို႔မည္ပံု ရႈျမင္ၾကပါမည္နည္း။
သူခိုး၊ဓားျမတို႔္သည္လည္း အက်င့္စာရိတၱယိုယြင္းသူတို႔သာ ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဥပေဒမဲ့ ခိုးယူလုယက္သူမ်ားအား သူခိုးဓားျမအျဖစ္သတ္မွတ္ၾကေသာ္လည္း ဥပေဒေဘာင္အတြင္းမွ လက္တစ္လံုးျခား ခိုးယူလုယက္သူမ်ားကိုမူ အမည္နာမ တိတိက်က်သတ္မွတ္ရန္ မလြယ္ကူေခ်။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ အထက္ပါအစုအဖြဲ႔တို႔သည္ အက်င့္စာရိတၱယိုယြင္းေနသူမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ မရိုးသား၍ ခိုးစားသူမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားေရး၌ ရိုးသားစြာပါ၀င္ေဆာင္ရြက္လိမ့္မည္ဟု တထစ္ခ်ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ပါသလား။ စဥ္းစားသင့္လွေပသည္။
ကိုးကြယ္ရာ ဗုဒၶဘာသာခ်င္းတူလင့္ကစား၊ က႑တစ္ခု၌ ခံယူခ်က္၊ရည္မွန္းခ်က္ တူလင့္ကစား ဆန္႔က်င္ဖက္အျမင္မ်ားစြာ ရွိေနသည့္ အစုအဖြဲ႔တို႔သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ အျပန္အလွန္ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ ရႈံ႕ခ်လွ်က္ ရွိေနၾကသည္။ အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာ ေၾကြးေၾကာ္သံျဖင့္ လႈပ္ရွားေနၾကသည့္ အစုအဖြဲ႕တို႔အား ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မ်ားအျဖစ္ ဆန္႔က်င္ဖက္အုပ္စုတို႔မွ ပံုေဖာ္ၾကေလသည္။ အႏွီဆန္႔က်င္ဖက္အုပ္စုတို႔အား ေမးလိုသည္မွာ ၎တို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ဗုဒၶသာသနာ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးအတြက္ မည္သည့္အစီအစဥ္မ်ားကို လႈပ္ေဆာင္ျပီးျဖစ္ပါသနည္း။ မိမိတို႔၏ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈထာ၀စဥ္ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးအတြက္ မည္သို႔ေသာ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ျပီး ျဖစ္ပါသနည္း။ တဖက္အုပ္စုအား ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ေနမည့္အစား အထက္ပါလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားျဖင့္ သက္ေသျပျခင္းသာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာဟူေသာ ဘာသာေရးအေျချပဳအုပ္စုအားလည္း ေမးခြန္းထုတ္လိုပါသည္။ ၎တို႔၏ ေၾကြးေၾကာ္သံတြင္ ေရွ႕ဆံုး၌ ပါရွိသည့္ မိမိတို႔၏လူမ်ိဳးအားျမွင့္တင္ရန္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အစီအစဥ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ျပီးျဖစ္ပါသနည္း။ မျမွင့္တင္ပဲ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ နည္းလမ္းက်ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ိဳးမဟုတ္ေခ်။ ေတာင္းေပါက္ႏွင့္ ဖားေကာက္သကဲ့သို႔ ေရထဲဆားေလွေမွာက္သည့္ႏွယ္ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ အစစအရာရာ နိမ့္က်ေနသည့္ မိမိတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစု၏ ဘ၀အဆင့္အတန္းအား ျမွင့္တင္ရန္ ၾကိဳးပမ္းျခင္းသည္ ဆန္႔က်င္ဖက္အုပ္စုအား ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္ေနျခင္းထက္ ပိုမိုထိေရာက္ေသာ နည္းလမ္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
အမ်ိဳးသားေရးသည္ စည္းလံုးညီညြတ္ေရးျဖစ္သည္။ စိတ္၀မ္းကြဲျခင္းမဟုတ္။
အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္ဓာတ္သည္ မိမိႏွင့္တကြ မိမိတို႔၏ အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာအား ကိုယ္စီလံု႔လစိုက္ထုတ္မႈျဖင့္ ျမွင့္တင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆန္႔က်င္ဖက္အုပ္စုအား ရန္လိုျပစ္တင္ရံႈ႕ခ်ရံု သက္သက္မဟုတ္။

အမ်ိဳးသားေရးသည္ အခ်င္းခ်င္း ျမွင့္တင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်င္းခ်င္း ဆန္႔က်င္ျခင္းမဟုတ္။ 
အမ်ိဳးသားေရးသည္ ျမွင့္တင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆန္႔က်င္ျခင္းမဟုတ္။

ျမတ္သိန္းထြန္း (ဘြရွင္)
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္
၀ံသာႏု
http://myanmar.wontharnu.com

Posted by Unknown on Friday, April 4, 2014

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arakan Media Group

Popular Posts

Blog Archive