ကာလရွည္ၾကာ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ MH370 ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္ႏုိင္သည့္ အခ်က္အလက္ အခ်ိဳ႕ကို Emirates ေလေၾကာင္းလုိင္း၏ အႀကီးအကဲက ထုတ္ႏုတ္ ေထာက္ျပ ေျပာဆိုသြားခဲ့သည္။ တင္မ္ကလက္ခ္က မတ္လ(၈)ရက္ေန႔တြင္ အေရွ႕ဘက္သို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းရင္း ေရဒါျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည့္ ေလယာဥ္ကို အေနာက္စူးစူး ေဒသ၌ ျဖန္႔က်က္ရွာေဖြခဲ့ရသည့္ ျဖစ္စဥ္၌ အျငင္းပြားဖြယ္ အေျခအေနမ်ားစြာ ရွိေနေၾကာင္း ဆိုသည္။ လူေပါင္း(၂၃၉)ဦး လုိက္ပါသြားသည့္ ေလယာဥ္သည္ မေလးရွားႏုိင္ငံ ကြာလာလမ္ပူမွ ထြက္ခြာကာ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းရွိ တရုတ္ႏုိင္ငံ၊ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ဦးတည္ ပ်ံသန္းခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ေတာင္တရုတ္ ပင္လယ္တြင္ ေရဒါႏွင့္ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ ေလယာဥ္သည္ လာလမ္းအတိုင္း ျပန္လွည့္ကာ မေလးရွားကို ေက်ာ္လြန္သြားၿပီး အိႏိၵယ သမုဒၵရာထဲတြင္ ပ်က္က်သြားေၾကာင္း ၿဂိဳဟ္တု သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို အေျခခံၿပီး အိႏၵိယ သမုဒၵရာအတြင္း၌ ရွာေဖြေရးမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့သည္။ Emirates၏ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ကလက္ခ္က ယင္းကဲ့သို႔ သမားရိုးက် မဟုတ္ေသာ အေျခအေနတြင္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားက အဘယ္ေၾကာင့္ ပ်ံတက္မသြားခဲ့ရေၾကာင္း ရႈေထာင့္တစ္ခုမွ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္တစ္စင္းသည္ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ အေျခအေနတြင္ မေလးရွား ေလတပ္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားက ခ်က္ခ်င္း စစ္ေဆးရမည့္ တာဝန္ရွိေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

ဒိုဟာရွိ ႏွစ္ပတ္လည္ ေလေၾကာင္းညီလာခံ တစ္ခု၄ ဩစေၾတးလ် ဘ႑ာေရး သံုးသပ္ခ်က္ မဂၢဇင္းႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ကလက္ခ္က “ဆိုပါစို႔ဗ်ာ။ ေလယာဥ္ဟာ လန္ဒန္ကေန ေအာ္စလိုကို ဦးတည္ေနခဲ့တယ္ ထားပါေတာ့။ ေျမာက္ပိုင္းပင္လယ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ေနရင္း ရုတ္တရက္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းၿပီး အေနာက္ဘက္ အိုင္ယာလန္ကို ဦးတည္သြားတဲ့အခါ (၂)မိနစ္အတြင္း Tornadoေတြ၊ Eurofighter တိုက္ေလယာဥ္ေတြက အဲဒီေနရာကို ခ်က္ခ်င္းေရာက္သြားမွာပဲ။ ဒါဟာ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ကိစၥမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၎က “ခုခ်ိန္မွာ ဩစေၾတးလ်နဲ႔ အေမရိကန္တို႔က ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းေတြကို အဓိက လုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။ တစ္ခုခုေတာ့ ထူးျခားလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ရပ္မွာ ဘယ္လို အဓိက ေရဒါစနစ္ကို အသံုးျပဳခဲ့တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာမသိဘူးေလ”ဟုလည္း ဆိုသည္။ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အဖြဲ႕ႀကီးက ေလယာဥ္မ်ား၏ လမ္းျပစနစ္ကို ယခုထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ရန္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြေဆြးေႏြးေနခ်ိန္၌ ကလက္ခ္က ယခုလို မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာဆိုလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတကာ အရပ္ဘက္ ေလေၾကာင္း ပ်ံသန္းေရး အဖဲြ႕ကလည္း လမ္းေၾကာင္း ေျခရာခံ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပိုမိုတိုးတက္လာေအာင္ သုေတသနျပဳမႈ စတင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

“ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္အရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ မျဖစ္မေန လုပ္ရမယ့္ ကိစၥတစ္ခုကို ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုေနပါၿပီဆိုၿပီး ထိုင္ေျပာေနၾကသလိုပဲ။ လမ္းေၾကာင္းကေန (၂၅)မိုင္ေလာက္ ေသြဖီသြားရင္ လမ္းစက ေပ်ာက္သေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ေလယာဥ္ေတြ အမွားအယြင္း ႀကံဳတဲ့အခါ ဘာေတြမ်ား အမွန္တကယ္ ျဖစ္ခဲ့သလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေသခ်ာသိဖုိ႔ လိုလာပါတယ္။ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ေတြကို တစ္စကၠန္႔ခ်င္းစီ သံုးသပ္ စိစစ္ေနဖို႔ လိုတယ္ေလ”ဟုလည္း ကလက္ခ္က ဆိုသည္။ ၎က MH370 ေလယာဥ္ကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ျပန္လည္ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိမည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္းလည္း မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။

“တစ္ေန႔ေတာ့ ျပန္ေတြ႕လာမွာပါ။ အဲဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ျဖစ္စဥ္ကို ဟိုးေအာက္ေျခကေန စၿပီးေတာ့ အေျဖရွာႏုိင္လိမ့္မယ္”ဟုလည္း ကလက္ခ္က ေျပာဆိုသြားသည္။ မေလးရွား ေလတပ္သည္ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသြားေၾကာင္း ေၾကညာၿပီး မၾကာမီမွာပင္ ေလယာဥ္လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားသည့္ အေထာက္အထားမ်ား ေတြ႕ရွိလာေသာ္လည္း ရန္ျပဳမည့္ အရိပ္လကၡဏာ မရွိသျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိခဲ့ဟု ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျပန္လည္ ဝန္ခံထားသည္။ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဟီရွမ္မက္ဒင္ ဟူစိန္ကမူ MH370 ျဖစ္ရပ္သည္ ႏုိင္ငံ၏ ကာကြယ္ေရးက႑ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို ျပန္လည္ စစ္ေဆးရန္ ႏိႈးေဆာ္မႈတစ္ခု ျဖစ္လာေၾကာင္း ေျပာၾကားထားသည္။

Planet Myanmar Network.

Posted by Unknown on Wednesday, June 4, 2014

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arakan Media Group

Popular Posts

Blog Archive