ေရွး႐ိုးစြဲအျမင္ေတြ ပိုမိုျပင္းထန္တဲ့ အတိတ္အခ်ိန္ေတြ ကစၿပီး ေခတ္မီ ပြင့္လင္းလာၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့
ဒီေန႔ေခတ္ကာလ အထိ တိုင္ေအာင္ ေဂးလို႔ဆိုလိုက္ရင္ ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕သူ၊ အထင္အျမင္ ေသးသူေတြ
အမ်ားအျပား ရွိေနပါေသးတယ္။
ေဂးေတြအေပၚ လက္မခံႏိုင္ၾကသူေတြ ရွိၾကေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ေရွ႕ျဖစ္ေတြသိႏိုင္ဖို႔၊ ကံဆိုးမႈေတြ
ၾကံဳရတဲ့အခါ အဆိုးေတြ ေျပေပ်ာက္ၿပီး ကံေကာင္းလာေအာင္ ဆုေတာင္းေပးဖို႔၊ က်န္းမာေရး၊
နာမည္ေပး၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ စတာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ လူမႈကိစၥအ၀၀ကို ၃၇ ပါးေသာ
နတ္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေဟာေပး၊ ေျပာေပးတယ္လို႔ဆိုတဲ့ ေဂးနတ္ကေတာ္ေတြကိုေတာ့ နတ္ကို
ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူေတြဟာ ဆရာတစ္ဆူအျဖစ္ ႐ိုေသသမႈနဲ႔ ဆက္ဆံၾကပါတယ္။
"အရင္က ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမကအစ မိန္းမလ်ာျဖစ္တာေၾကာင့္ မိသားစု၀င္လို႔ မသတ္မွတ္ခ်င္
ေပမယ့္ အခုေတာ့ ကိုယ္က ဒီအလုပ္နဲ႔ အသားက်လာေတာ့ ဘယ္သူမွ ၀င္မေျပာေတာ့ပါဘူး။
အခုေတာ့ ကိုယ္က နတ္ကေတာ္ေလာကမွာလည္း ၀ါရွိလာေတာ့ ယံုၾကည္လို႔လာတဲ့သူေတြက
'အစ္မ၊ ဆရာမ' ဆိုၿပီးေတာ့ လက္အုပ္ခ်ီလို႔ ေလးေလးစားစားေျပာလာၾကၿပီဆိုေတာ့ ဒီလို
နတ္ကေတာ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ရပ္တည္ရတာ ေက်နပ္တယ္"လို႔ ေျမာက္ဒဂံုမွာ ေနထိုင္တဲ့
အသက္ ၄၈ ႏွစ္အရြယ္၊ ေဂးနတ္ကေတာ္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးေအာင္ျမတ္ခိုင္က ေျပာပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ခပ္ပိန္ပိန္ ကိုယ္ေနဟန္ထားကို အျဖဴေရာင္ ခ်ည္ထည္ရွပ္အက်ႌ လက္ရွည္ခပ္ပြပြ၊ ပုဆိုးတို႔နဲ႔
ဆင္ယင္ထားကာ ဆံပင္ရွည္ခပ္က်ဲက်ဲကို အမ်ဳိးသမီးသံုးဆံညႇပ္နဲ႔ ဆံထံုးသဖြယ္ ညႇပ္တင္ထားပါ
တယ္။
ေရႊဆြဲႀကိဳးထူထူနဲ႔ လက္ေကာက္၊ လက္စြပ္တို႔ကို ၀တ္ဆင္ထားတဲ့သူ႔ဟန္ပန္က သူ႔ကိုယ္သူ
ပညာရွင္ တစ္ဦးအျဖစ္ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ရွိတဲ့ပံုစံပါပဲ။
အသက္ ၅၂ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ေဂးနတ္ကေတာ္ ဦးခ်စ္သိန္းေမာင္ကေတာ့ အသက္ ၂၃ ႏွစ္အရြယ္မွာ
နတ္ကေတာ္အလုပ္ကို စလုပ္ခဲ့တာ လို႔ဆိုပါတယ္။
သူ႔အလုပ္မွာ ခုနစ္ရက္သား သမီးေတြရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကိုေရွး႐ႈလို႔ နတ္ေတြထံ ပန္ၾကားရင္းနဲ႔
နတ္ကေတာ္အျဖစ္ ရပ္တည္လာခဲ့တာ ခုခ်ိန္အထိ အႏွစ္ ၃၀ ၀န္းက်င္ ေလာက္ကုိ
စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ တင့္တင့္တယ္တယ္ လူတန္းေစ့ေနႏိုင္ခဲ့ၿပီး မိသားစုကိုလည္း
ပံ့ပိုးႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ မိသားစုက ကြ်န္ေတာ့္ကို သူတို႔လိုမ်ဳိး အစိုးရ၀န္ထမ္း လုပ္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့
ကြ်န္ေတာ္က နင္တို႔လစာက ငါ့မိတ္ကပ္ဖိုးေတာင္ မရွိဘူးဆိုၿပီးေတာ့ကို ခပ္ေျခေျခေျပာခဲ့တာေလ။
ကိုယ္က ဒီအလုပ္ကို ၀ါသနာပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္က စိတ္လြယ္တယ္၊ အစစအရာရာ ေပးခ်င္
ကမ္းခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ တျခားအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္းနဲ႔ က်ေတာ့လည္း မျဖစ္ဘူး။ မိန္းမလ်ာ
နတ္ကေတာ္ေတြက်ေတာ့ နတ္ပြဲရွိရင္လာၾက၊ မရွိရင္ အတူတူသြားလိုက္ၾကဆိုေတာ့ အသင္းအဖြဲ႕
ေလးလည္းဆန္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဒီအသိုက္အ၀န္းထဲမွာေနရင္ ကိုယ့္ကို ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံတာေတြ
လည္းမရွိဘူး" လို႔ အ၀ါေရာင္အပြင့္ေတြနဲ႔ ေရာစပ္ထားတဲ့ ပါတိပ္ရွပ္အက်ႌကို ပုဆိုးကြက္စိပ္နဲ႔
တြဲဖက္၀တ္ဆင္ထားၿပီး ဆံပင္ကို အေျပာင္သိမ္းထားတဲ့ ဦးခ်စ္သိန္းေမာင္က ကြမ္းေတြ ၀ါးရင္းနဲ႔
သူ႔အသံေအာေအာႀကီးနဲ႔မွ မလိုက္ဘဲ ညင္သာတိုးလ်တဲ့ ေလသံနဲ႔ ဆိုလိုက္ပါတယ္။
လည္ပင္းမွာလည္း အျပားထူထူ ေရႊဆြဲႀကိဳးႀကီးက ၀ဖုိင့္ဖိုင့္သူ႔လည္ပင္းကို အနားသတ္ထားသလို
ပါပဲ။
လက္မွာလည္း ပတၱျမားကို စိန္ေတြ၀န္းရံထားတဲ့ လက္စြပ္ႀကီးတစ္ကြင္း ခံ့ခံ့ထည္ထည္ႀကီး
၀တ္ထားေလရဲ႕။ နတ္ကေတာ္အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ၾကတဲ့ ေဂးေတြဟာ လူေတြထံက ႐ိုေသမႈကို
ရရွိဖို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရင္းနဲ႔ ဒီအလုပ္ေတြကို တမင္ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္ကိုင္ၾကတာေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး။
သူတို႔ရဲ႕ အလွအပျပင္ဆင္ခ်င္၊ ကခ်င္ ခုန္ခ်င္တဲ့ ၀ါသနာနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး လာဘ္လာဘလည္းရႊင္၊
လူလည္းလွလွပပ ေနရတဲ့ ဒီအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ျဖစ္ၾကတာပါလို႔ ေဂးနတ္ကေတာ္ေတြက
ဆိုၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း အမ်ဳိးသမီးနတ္ကေတာ္ေတြထက္ ေဂးနတ္ကေတာ္ေတြက အေရအတြက္
အားျဖင့္ မႏိႈင္းယွဥ္ႏိုင္ေအာင္ ပိုမ်ားတယ္လို႔လည္း ဆိုၾကပါတယ္။
ေမလတြင္းက ရန္ကုန္မွာ က်င္းပတဲ့ နတ္ကနားပြဲတစ္ခုတြင္ ေတြ႕ရတဲ့ ရန္ကုန္ ဦး၀င္းလိႈင္။ သီရိ/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ေမလတြင္းက ရန္ကုန္မွာ က်င္းပတဲ့ နတ္ကနားပြဲတစ္ခုတြင္ ေတြ႕ရတဲ့ ရန္ကုန္ ဦး၀င္းလိႈင္။ သီရိ/ျမန္မာတိုင္း(မ္)
ေတာင္ျပဳန္းပြဲေတာ္ကို လာေရာက္ၾကတဲ့ နတ္ကေတာ္ေတြထဲက ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က
ေဂးမိန္းမလ်ာနတ္ကေတာ္ေတြ ျဖစ္ၾကၿပီး ယံုၾကည္လို႔ နတ္ပြဲေပးတဲ့ သူေတြကလည္း
ေဂးနတ္ကေတာ္ေတြကို အမ်ဳိးသမီးနတ္ကေတာ္ေတြထက္ ပိုလို႔ အားကိုးလာၾကတယ္လို႔
ဆိုၾကပါတယ္။
"ကြ်န္မတို႔ မိန္းမလ်ာနတ္ကေတာ္ေတြဆိုတာက အျမင္ရွိ၊ လွခ်င္ ပခ်င္စိတ္ရွိတဲ့ သူေတြပါ။
႐ိုး႐ိုးႀကီး၀တ္စားမယ့္အစားသူမ်ား မ်က္လံုးထဲမွာ ေတာက္ပၿပီး ၿပိဳးခနဲျပက္ခနဲ၊ ဟင္ခနဲဟာခနဲ
ျဖစ္သြားမယ့္ပံုစံမ်ဳိးကို တီထြင္ ႏိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္တတ္တဲ့ပညာနဲ႔ ေဟာမယ္ေျပာမယ္၊
ကတာခုန္တာေတြအျပင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္အေနမ်ားေတာ့ စိတ္ညစ္စရာနဲ႔ လာတဲ့သူလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ရ
တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိစၥအ၀၀လည္း အေႏွးနဲ႔အျမန္ ေျပလည္မယ္လို႔ထင္တာေၾကာင့္ ယံုၾကည္လာ
ၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကလည္း ေအာင္ျမင္လို႔ေပးတဲ့ ဆုေၾကးေတြကို ပြဲအတြက္ ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔
သံုးေတာ့ သူတို႔အတြက္ အျမင္တင့္တယ္တဲ့နတ္ပြဲေတြနဲ႔ လႉဒါန္းလို႔ရတာေပါ့"လို႔ သူ႔ကိုယ္သူ
ကြ်န္မလို႔ေျပာလိုက္၊ ကြ်န္ေတာ္လို႔ နာမ္စားျပန္သံုးလိုက္နဲ႔ပဲ ေဂးနတ္ကေတာ္ေတြနဲ႔ သူတို႔
အလုပ္အေၾကာင္းကို ဦးခ်စ္သိန္းေမာင္က ေျပာျပပါတယ္။
ဦးေအာင္ျမတ္ခိုင္ကလည္း "ငယ္ငယ္ကတည္းက နတ္ကေတာ္လုပ္ငန္းတစ္ခုတည္းကိုပဲ
၀ါသနာအရ လုပ္ကိုင္လာတာ။ ကိုယ့္အတြက္လည္း ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ အေရးပါတယ္"လို႔
သူ႔အလုပ္အေၾကာင္းကို အားပါးတရႀကီး ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ၀ီကီပီးဒီးယားထဲမွာေတာ့
ဟိုးအရင္တုန္းက အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ အမ်ဳိးသားကနားစီးေတြသာ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္
ေနာက္ပိုင္း ေလာက္ကစၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေဂးေတြက နတ္ကေတာ္အျဖစ္ လုပ္ကုိင္လာၾကတယ္
လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဦးေအာင္ျမတ္ခိုင္နဲ႔ ဦးခ်စ္သိန္းေမာင္တို႔ကေတာ့ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မတုိင္ခင္ကတည္းက
ေဂးနတ္ကေတာ္ေတြအျဖစ္ ရပ္တည္လာၾကတာမို႔ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက
ေဂးနတ္ကေတာ္ရွိေနခဲ့တယ္လို႔ သက္ေသျပေနပါတယ္။
ေဂးနတ္ကေတာ္ေတြထဲက ရပ္ကြက္အဆင့္မွာပဲ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရသူ၊ အေတာ္အသင့္
လူသိမ်ားသူနဲ႔ ထိတ္ထိတ္ၾကဲနာမည္ႀကီးၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုးအႏွံ႔ လွည့္လည္အလုပ္လုပ္ရသူဆိုၿပီး
ထင္ေပၚမႈအလိုက္ အဆင့္ကြာျခားၾကပါတယ္။
ဦးေလးျဖစ္တဲ့ ၀င္ဒါမီယာ ဦးစြမ္ ထံကေန ပညာအေမြဆက္ခံခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္ ဦး၀င္းလိႈင္ကေတာ့
ထိတ္ထိတ္ၾကဲအဆင့္မွာ ေနရာတစ္ေနရာ ရရွိထားသူတစ္ဦးပါ။
ရန္ကုန္မွာေမြးၿပီး တ႐ုတ္လူမ်ဳိးျဖစ္ေပမယ့္ နတ္ကေတာ္အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ႀကီးျပင္းလာတဲ့အျပင္
ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ကတည္းက ၀ါသနာႀကီးလြန္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူဟာ ကနားစီး
တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေမြးဖြားလာခဲ့သလုိပဲလို႔ ဦး၀င္းလႈိင္က ဆိုပါတယ္။
"ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ဦးေလး ျဖစ္သူနဲ႔ နတ္ပြဲေတြလိုက္သြားေလ့ရွိေတာ့
အဲဒီကတည္းက အႏုပညာပိုးပါခဲ့တာလို႔ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူမ်ားအခက္အခဲေတြ၊ သူမ်ား
အပူဆိုရင္လည္း ဦးေဆာင္ေျဖရွင္းေပးခ်င္ခဲ့တာက ၀ါသနာနဲ႔အလုပ္ကို တစ္ထပ္တည္း
က်ေစတယ္။ အႏုပညာဆိုရင္လည္း အတီး၊ အမႈတ္၊ အက၊ အခုန္၊ အဆုိ၊ အငိုကအစ ၿဖီးလိမ္း
ျပင္ဆင္တာအဆံုး အကုန္ႀကိဳက္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတြ၊ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ
အကုန္လံုးက ဒီတစ္ခုတည္းမွာပဲ စုေ၀းေနတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့အထိျဖစ္တာေၾကာင့္ နတ္ပြဲေတြ
ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ပင္ပန္းေပမယ့္ ပင္ပန္းရက်ဳိးနပ္တယ္"လုိ႔ ဦး၀င္းလႈိင္က ေျပာပါတယ္။
နတ္ပြဲေပးတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ နတ္၀တ္တန္ဆာေတြအျပင္ ေရႊအတိၿပီးတဲ့ ေရႊစလြယ္၊ ေဗာင္းေတာ္
(နဖူးစည္း)၊ ေရႊခါးပတ္၊ ေရႊေျခခ်င္းနဲ႔ လက္၀တ္တန္ဆာမ်ဳိးစံုကို မ်က္စိက်ိန္း ေလာက္ေအာင္၊
တဖိတ္ဖိတ္လက္ေအာင္ဆင္ယင္လို႔ နတ္ပြဲကေလ့ရွိတဲ့အျပင္ သူ႔ရဲ႕ ေဟာခ်က္၊ ေျပာခ်က္ေတြဟာ
မွန္ကန္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ နတ္ကေတာ္ေလာကမွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သူတစ္ဦးလို႔လည္း
ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ပြဲကရန္ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ဦး၀င္းလိႈင္။ သီရိ/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ပြဲကရန္ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ဦး၀င္းလိႈင္။ သီရိ/ျမန္မာတိုင္း(မ္)
သူ႔အိမ္ေအာက္ထပ္ ဧည့္ခန္းမွာလည္း သံုးဆင့္သဏၭာန္နတ္နန္းႀကီးကို ဟီးထေနေအာင္
က်က်နနျပဳလုပ္ထားၿပီး အဲဒီေပၚမွာေတာ့ ၃၇ မင္းအစခ်ီလို႔ ၁၀၁ ပါးေသာနတ္ပံုေတာ္ေတြနဲ႔
ပူေဇာ္ပသထားတဲ့ အုန္းငွက္ေပ်ာပြဲေတြအျပင္ အေရာင္အေသြးစံုလွတဲ့ ပန္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ခမ္းနားထည္၀ါ
လွပါတယ္။
နတ္နန္းႀကီးရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာေတာ့ ေက်ာက္သံပတၱျမားေရာင္စံုနဲ႔ ေရႊေရာင္ တဖိတ္ဖိတ္လက္
ေနတဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးကို ခင္းက်င္းထားပါတယ္။
အဲဒီဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးထဲမွာလည္း တိရစၦာန္ငါးမ်ဳိးရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္း
တည္ေဆာက္ထားတဲ့ (ပၪၥ႐ူပ) အ႐ုပ္ႀကီးက ဆိုင္း၀ိုင္းတစ္ခု ရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ စည္ေတာ္ကို
ထမ္းပိုးၿပီး ေကာင္းကင္ေပၚ ပ်ံတက္ေတာ့မယ့္အလား အသက္၀င္လွပါတယ္။
"နတ္ပြဲေပးတယ္ဆုိတာက ပြဲေပးတဲ့သူေတြအေနနဲ႔ အဓိ႒ာန္ေအာင္ျမင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္
လုပ္ကုိင္လႉဒါန္းၾကတဲ့ အလႉအတန္းတစ္မ်ဳိးပါ။ ေတာ္႐ံုဆုိရင္ ဥပမာ - ကန္ေတာ့ပြဲ၊ လက္ဖက္ပြဲ
ေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားမယ္။ ပိုက္ဆံနဲ႔ အရက္ပုလင္းနဲ႔လည္း ၿပီးရင္ၿပီးသြားမွာပဲ။ ေအာင္ျမင္တဲ့သူသာ
အကုန္အက်မ်ားမ်ားနဲ႔ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တဲ့ နတ္ပြဲႀကီးမ်ဳိးကို လႉဒါန္းႏိုင္တာပါ။
မေအာင္ျမင္ေသးဘဲနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ကုိ နတ္ပြဲ လို႔ေျပာလို႔ ေတာ္႐ံုဘယ္သူမွ မေပးႏုိင္ဘူး"လို႔
လူေတြ နတ္ပြဲေပးၾကပံုကို ရွင္းျပပါတယ္။
နတ္ပြဲေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံအထက္ပိုင္းမွာပဲ နတ္႐ိုးရာအရ အမ်ားဆုံးျပဳလုပ္တာမွန္ေပမယ့္
ယံုၾကည္ၿပီး အလႉအတန္းျပဳလုပ္သူေတြကေတာ့ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာ ပိုလုိ႔မ်ားတယ္
လို႔လည္း ရန္ကုန္ဦး၀င္းလိႈင္က ဆိုပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ယေန႔ေခတ္ အေျခအေနအထားအရ ကုန္ေဈးႏႈန္းျမင့္တက္လာမႈအျပင္ ေနထုိင္မႈ
အဆင့္အတန္းေတြလည္း ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ နတ္ပဲြတစ္ပြဲရဲ႕
တစ္ေန႔တာ ကုန္က်စရိတ္က အနည္းဆံုး ၁၀ သိန္းေက်ာ္ေလာက္ ရွိတာမို႔ နတ္ပြဲေပးႏုိင္တဲ့သူေတြ
နည္းလာတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။
နတ္ပြဲလုပ္ႏိုင္သူေတြနည္းလာလို႔ အလုပ္ပါးလာသူေတြထဲမွာေတာ့ အသက္ ၅၂ ႏွစ္ အရြယ္
ကနားစီး ဦး၀င္းလႈိင္ေတာ့ မပါ၀င္ပါဘူး။
အႏုပညာအသိုင္းအ၀ိုင္းအပါအ၀င္ အလႊာေပါင္းစံုက လူတန္းစားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
လာေရာက္လို႔ ကနားေပးပူေဇာ္ပသတာေတြအျပင္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က အထင္ကရနတ္ပူေဇာ္
ပသတဲ့ပြဲေတြကို သြားေရာက္ေနရတာေၾကာင့္ အိမ္မွာေအးေအးလူလူ နားေနရတဲ့အခ်ိန္ဆိုတာ
မရွိသေလာက္ နည္းတယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
"နတ္ပညာဆိုတာ အတန္းပညာလို မဟုတ္ဘူး။ သင္တိုင္းလည္း မတတ္တဲ့ပညာထဲမွာ ပါတယ္။
ကိုယ့္ဆီမွာ ဓာတ္ခံ၊ ပါရမီခံရွိမွ ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆရာေကာင္းလက္ထဲကလည္း ထြက္ရမယ္။
ငယ္ငယ္ကတည္းက ျဖစ္ခ်င္တာ၊ သိခ်င္တာရွိရင္ တတ္ကြ်မ္းတဲ့ သူေတြဆီမွာ ဆည္းကပ္
ေမးျမန္းဖို႔ လိုအပ္တယ္"လို႔ နတ္ကေတာ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ေျပာျပပါတယ္။
သူကိုယ္တိုင္လည္း သိခ်င္တဲ့အရာကို တတ္ကြ်မ္းသူထံမွာ ေမးျမန္းဖို႔ ၀န္မေလးခဲ့သလို ဒီေန႔လို
လူသိမ်ားတဲ့ နတ္ကေတာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔ ဘယ္နတ္ကို ဘယ္လိုေခ်ာ့ၿပီး ဘယ္လိုနတ္သံ
ပစ္ရတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးကအစ သူ႔ကို သင္ၾကားေပးသူေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
"လူတစ္ေယာက္က ကံအရမ္း နိမ့္ေနတယ္။ အဲဒီလို လူတစ္ေယာက္ကို နတ္တင္လိုက္လို႔
သူ႔အခက္အခဲက ေျပခ်င္မွေျပမယ္။ အဲဒီေတာ့ လိုအပ္တဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာေဗဒင္အတတ္ပညာေတြကို
တတ္ေျမာက္ထားရမယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ ႕ကံအေျခအေနေတြကို တြက္ခ်က္ရမယ္။ သူျဖစ္ေနတဲ့
အဆိုးေတြကိုေျပေအာင္၊ ေက်ေအာင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ေရွး႐ိုးအေျခခံနည္းကို အေျခခံၿပီးေတာ့
လုပ္ေပးတာက်ေတာ့ သူ႔အတြက္လည္း အဆင္ေျပတယ္။ ခုနစ္ရက္သားသမီးအမ်ားစုက
အထူးသျဖင့္ က်န္းမာေရး၊ နာမည္ေပး၊ အိုးအိမ္အသစ္ေဆာက္၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ လာၿပီးတိုင္ပင္ၾကတာေတြ ရွိတယ္"လို႔လည္း နတ္ကေတာ္ေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို
ေျပာျပပါတယ္။
 ပြဲကရန္ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕သားတစ္ဦး။ သီရိ/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ပြဲကရန္ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕သားတစ္ဦး။ သီရိ/ျမန္မာတိုင္း(မ္)
ဦးေအာင္ျမတ္ခိုင္က "အရင္က မိန္းမလ်ာနတ္ကေတာ္နဲ႔ တိုင္ပင္တာကို မိန္းမက လက္ခံေပမယ့္
ေယာက်္ားက မႀကိဳက္တာေတြ ၾကံဳခဲ့ရဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က တည္တည္တံတံ့ လုပ္တာ
ဆိုေတာ့ တျဖည္းျဖည္း လက္ခံလာၾကပါၿပီ"လို႔ သူ႔အေတြ႕အၾကံဳကို ေျပာျပပါတယ္။
နတ္ကေတာ္ေတြ ကိုယ္တတ္တဲ့အေလ်ာက္ စိန္၊ ေရႊ လက္၀တ္ရတနာေတြ သီးေနေအာင္
၀တ္ဆင္ၾကတာဟာ သူတို႔အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ ထံုးစံတစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔လည္း ဦးခ်စ္သိန္းေမာင္က
ဆိုပါတယ္။
"ဒီအလုပ္က ၀တ္ႏိုင္စားႏိုင္တယ္၊ လူတန္းေစ့ေနႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၀တ္ထားတဲ့
လက္၀တ္လက္စားေတြကေန သိႏိုင္တာေပါ့။ ဒီလို၀တ္ႏိုင္စားႏိုင္မွလည္း ကိုယ့္ဆီလာတဲ့
ဧည့္သည္ေတြက ကိုယ့္အေပၚ ယံုၾကည္မႈ ပိုၾကတယ္"လို႔ လည္း သူက ေျပာပါတယ္။
နတ္ကေတာ္တစ္ေယာက္ နတ္ကနားတစ္ခု ကတဲ့အခါ ရရွိတဲ့ ကန္ေတာ့ေၾကးကိုေတာ့
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာဆိုဖို႔ ဦးေအာင္ျမတ္ခိုင္ အပါအ၀င္ ရန္ကုန္ ဦး၀င္းလိႈင္ေရာ၊ ဦးခ်စ္သိန္းေမာင္
ကပါ ျငင္းဆိုၾကပါတယ္။
ကနားစီးနာမည္ႀကီးတဲ့အေလ်ာက္ ပြဲငွားတဲ့အလႉရွင္ေတြကလည္း ထိတ္ထိတ္ၾကဲေတြျဖစ္ေနတတ္
ၿပီး ပြဲလာပရိသတ္ေတြကလည္း ေငြေၾကးေပါမ်ားတဲ့ လူခ်မ္းသာေတြမ်ားတယ္ဆိုရင္ ဂဏန္းႀကီးတဲ့
ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ ေက်ာက္၊ သံ၊ ပတၱျမားလက္၀တ္ရတနာေတြကို ပလူပ်ံေနေအာင္ လႉဒါန္းတတ္ၾက
ပါတယ္။
နာမည္ႀကီးကနားစီး တစ္ေယာက္မွာ ေနာက္လိုက္ ေနာက္ပါ တပည့္တပန္းေတြ မ်ားစြာရွိတတ္ၿပီး
သူတို႔ ေတြဟာလည္း ေဂးေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ေတြက ကနားစီးအိမ္မွာပဲ မိသားစုပံုစံ ေနထိုင္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
"ကိုယ္ကလည္း ေဂးဆိုေတာ့ ေနာက္လိုက္ကလည္း ေဂးမွပဲ အဆင္ေျပတယ္။ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း
ဆိုေတာ့ စကားေျပာရတာကအစ အစစအရာရာ အဆင္ေျပတယ္"လို႔ ဦးေအာင္ျမတ္ခိုင္က
ဆိုပါတယ္။
နာမည္ရေနၿပီးျဖစ္တဲ့ နတ္ကေတာ္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ နတ္လုပ္ငန္းကို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း
တစ္ခုလို ေရရွည္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေပမယ့္ ပူေဇာ္ပသသူနည္း၊ အေႁခြအရံနည္းတဲ့ သူေတြအဖို႔ေတာ့
တျခားအသက္ ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာေတြကို တြဲဖက္လုပ္ကိုင္ၾကရတယ္လို႔ ေျမာက္ဒဂံုမွာ
ေနထိုင္တဲ့ မိတ္ကပ္ ကိုလွမ်ဳိး က ဆိုပါတယ္။
"အရင္တုန္းက နတ္ပြဲလုပ္ဖို႔ကို ပါမစ္မလိုဘူး။ အခုက ပြဲပါမစ္ ယူရတာေတြ၊ ကုန္က်စရိတ္
မ်ားလာတာေတြေၾကာင့္ နတ္ပြဲေပးႏိုင္တဲ့သူေတြ နည္းလာၾကၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕
ေဂးလ္နတ္ကေတာ္ေတြဆိုရင္ နတ္ပြဲတစ္ပြဲရဲ႕ ၀င္ေငြနဲ႔ပဲ ရပ္တည္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ အစ္မနဲ႔ ဘ၀တူ
သူငယ္ခ်င္း ေျမာက္ဥကၠလာမွာေနတဲ့ ကိုမ်ဳိးဆန္းဆိုရင္ နတ္ပြဲရွိရင္ သြားကတယ္။ နတ္ပြဲမရွိရင္
အက်ႌခ်ဳပ္တာတို႔၊ အလွျပင္ေပးတာတို႔ တြဲလုပ္ရတယ္"လို႔ ဆိုပါတယ္။
နတ္ကေတာ္ေတြအေနနဲ႔သာ ပညာရွင္ေတြမဟုတ္ဘဲ သူတို႔လို မိတ္ကပ္ျခယ္မႈန္းေပးသူ ေဂးေတြ
ဟာလည္း ပညာရပ္တစ္ခုနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳၾကသူေတြျဖစ္လို႔ လူေတြရဲ႕ ေလးစားမႈကို
ခံရပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
"ဟိုးတုန္းက ေဂးဆိုရင္ ေရွာက္သီးေဆးျပားေရာင္းတဲ့သူနဲ႔ နတ္ကေတာ္ေတြပဲ ရွိတယ္။
ေဂးနတ္ကေတာ္ေတြအေနနဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီ ကန္ေတာ့ခံၿပီး ဆရာလို႔အေခၚခံရသလို အစ္မတို႔
မိတ္ကပ္ဆရာေတြလည္း ဆရာလို႔ အေခၚခံရတာပါပဲ။ ေဂးဆိုရင္ ဘယ္လိုအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္
ေဂးပါပဲ။ နတ္ကေတာ္အလုပ္လုပ္ေနေပမယ့္လည္း ေဂးျဖစ္ရင္ အစ္မတို႔နဲ႔ တစ္တန္းစားထဲပဲ၊
အတူတူပဲ။ သူတို႔လည္း သူတို႔အစြမ္းအစနဲ႔ ရပ္တည္ရသလို အစ္မတို႔လည္း ကိုယ့္အတတ္ပညာနဲ႔
ကိုယ္ ရပ္တည္ရတာပါပဲ"လို႔ ကိုလွမ်ဳိးက ဆိုပါတယ္။
လူေတြ အေလးထားၾကတယ္ဆိုတဲ့ နတ္ကေတာ္ေတြထဲမွ နယ္ပယ္တိုင္းမွာ ေတြ႕ရေလ့ရွိတဲ့
စုန္းျပဴးနတ္ကေတာ္ေတြလည္း ရွိၾကတယ္လို႔ နတ္ကေတာ္ေတြက ဆိုၾကပါေသးတယ္။
တစ္ဖက္ကလည္း ရန္ကုန္ ဦး၀င္းလႈိင္လိုမ်ဳိး ျပည္တြင္းမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ နတ္ပြဲေတြမွာသာမက
ျပည္ပႏုိင္ငံ ေတြျဖစ္တဲ့ ဆြစ္ဇာလန္၊ ေမာ္႐ိုကို၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံနဲ႔ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ျမန္မာ့႐ိုးရာ
ဆိုင္း၀ိုင္းနဲ႔အတူ ျမန္မာနတ္ပြဲေတာ္ကုိ သြားေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖရတဲ့ နတ္ကေတာ္ေတြရွိတာမို႔လည္း
နတ္ကေတာ္ေလာကကို ဂုဏ္တင့္ေစတယ္လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။
"ကြ်န္ေတာ္ ျဖတ္သန္းေတြ႕ၾကံဳခဲ့တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြ၊ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ နတ္ေလာကနဲ႔
ပတ္သက္တဲ့ ပူေဇာ္ပသပံုေတြကို 'ျမန္မာ့ဓေလ့႐ိုးရာ နတ္ပူေဇာ္ပြဲ'ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔
စာတမ္းျပဳစုေနတယ္"လို႔ ဦး၀င္းလိႈင္က ေျပာပါတယ္။
  နႏၵာေအာင္  / ျမန္မာတိုင္း(မ္)

Posted by Unknown on Sunday, June 15, 2014

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arakan Media Group

Popular Posts

Blog Archive