ေကဇူး
ရခိုင္ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္သည့္အတြက္ ေဒသခံမ်ား ကန္႔ကြက္ထားသည့္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ျပန္လည္စတင္ရန္ အစိုးရအဖြဲ႔က စစ္တမ္းမ်ား ျပန္လည္ေကာက္ယူခဲ့သည္ဟု ရခိုင္ျပည္နယ္ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးလွဟန္က ေျပာဆုိလုိက္သည္။
အဆိုပါစီမံကိန္းကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့ၿပီး ေဒသခံမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈေၾကာင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ရပ္နားထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ သံုးလအၾကာတြင္ ျပန္လည္ စတင္ေရးအတြက္ လူထုႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း၊ စစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“ေရွးေဟာင္းနယ္ေျမထဲက ျဖတ္တယ္ဆိုတာလဲ မွန္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ တင္ျပသလို အျခားေနရာက ေဖာက္မယ္ဆိုရင္ ကုန္က်မယ့္ေငြေၾကးနဲ႔ အျခားအခက္အခဲေတြကိုလည္း ထည့္တြက္ဖို႔လိုတယ္” ဟု စစ္ ေဆးေရးအဖြဲ႔တြင္ ပါ၀င္ေသာ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးဦးလွဟန္က ဆုိသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ သံုးၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ရမည့္ စစ္ေတြ-မင္းဘူး ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ျပန္လည္ စတင္ရန္ ေဒသခံမ်ား၏ တင္ျပခ်က္မွန္ မမွန္ႏွင့္ အမွန္တကယ္ ယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမမ်ား ထိခိုက္မႈရွိမရွိ စစ္ေဆးရန္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕က စံုစမ္းစစ္ေဆးခဲ့ၿပီး ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို ေမ ၂၃ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။
“ကုန္က်ခဲ့တဲ့ေငြေၾကးေတြနဲ႔ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ကို မလဲႏိုင္ပါဘူး၊ ၿမိဳ႕ေဟာင္းေတြကို မေရွာင္ဘဲ ေဖာက္ရင္ေတာ့ ကန္႔ကြက္ရမွာပဲ” ဟု ေျမာက္ဦးေဒသခံ ဦးေမာင္ေက်ာ္ေဇာက မဇၩိမကို ေျပာသည္။
ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕၏ စစ္ေဆးမႈအရ အဆိုပါရထားလမ္းသည္ ဓည၀တီၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ေ၀သာလီၿမိဳ႕ေဟာင္းတို႔၏ ၿမိဳ႕႐ိုးမ်ားကို ၿဖိဳခ်လိုက္ရျခင္း၊ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေဟာင္း၏ အလယ္ကို ျဖတ္သန္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္။
လက္ရွိတြင္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၏ေရွးေဟာင္း ဘုရားတစ္ဆူျဖစ္ေသာ ကိုးေသာင္းဘုရား ႏွင့္ ေပ ၂၇၀ အကြာက ရထားလမ္းေဖာက္ လုပ္မည္ဆိုသျဖင့္ ေဒသခံမ်ားကန္႔ကြက္ရာမွ ထိုစီမံကိန္းကို ရပ္နားထားျခင္းျဖစ္သည္။
“ေဒသခံေတြက ေရွးေဟာင္းသုေတသနအဖြဲ႔က ရခုိင္ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြရဲ႕တန္ဖိုးကို မသိဘူးလို႔ ဆိုလာတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ ေလ့လာၿပီးမွ ဒီစီမံကိန္းကို ျပန္လုပ္ဖို႔ တင္ျပထားတယ္” ဟု ဆိုသည္။
စစ္ေတြ-မင္းဘူး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕သို႔ ခရီးသြားမ်ား ၀င္ေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္လာမည္ဟု အစိုးရအဖြဲ႔က ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ ေဒသခံမ်ားကမူ အဆိုပါစီမံကိန္းေၾကာင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာရန္ မရွိဟု သံုးသပ္သည္။
ယင္းရထားလမ္းစီမံကိန္းသည္ လက္ရွိေဖာက္လုပ္ၿပီး အေျခအေနထိ အစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္ က်ပ္ေငြ ၃၅ ဘီလီယံအထိ ကုန္က်ၿပီးျဖစ္သည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးဦးလွဟန္က ေျပာသည္။
ရခိုင္ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္သည့္အတြက္ ေဒသခံမ်ား ကန္႔ကြက္ထားသည့္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ျပန္လည္စတင္ရန္ အစိုးရအဖြဲ႔က စစ္တမ္းမ်ား ျပန္လည္ေကာက္ယူခဲ့သည္ဟု ရခိုင္ျပည္နယ္ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးလွဟန္က ေျပာဆုိလုိက္သည္။
အဆိုပါစီမံကိန္းကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့ၿပီး ေဒသခံမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈေၾကာင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ရပ္နားထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ သံုးလအၾကာတြင္ ျပန္လည္ စတင္ေရးအတြက္ လူထုႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း၊ စစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“ေရွးေဟာင္းနယ္ေျမထဲက ျဖတ္တယ္ဆိုတာလဲ မွန္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ တင္ျပသလို အျခားေနရာက ေဖာက္မယ္ဆိုရင္ ကုန္က်မယ့္ေငြေၾကးနဲ႔ အျခားအခက္အခဲေတြကိုလည္း ထည့္တြက္ဖို႔လိုတယ္” ဟု စစ္ ေဆးေရးအဖြဲ႔တြင္ ပါ၀င္ေသာ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးဦးလွဟန္က ဆုိသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ သံုးၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ရမည့္ စစ္ေတြ-မင္းဘူး ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ျပန္လည္ စတင္ရန္ ေဒသခံမ်ား၏ တင္ျပခ်က္မွန္ မမွန္ႏွင့္ အမွန္တကယ္ ယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမမ်ား ထိခိုက္မႈရွိမရွိ စစ္ေဆးရန္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕က စံုစမ္းစစ္ေဆးခဲ့ၿပီး ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို ေမ ၂၃ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။
“ကုန္က်ခဲ့တဲ့ေငြေၾကးေတြနဲ႔ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ကို မလဲႏိုင္ပါဘူး၊ ၿမိဳ႕ေဟာင္းေတြကို မေရွာင္ဘဲ ေဖာက္ရင္ေတာ့ ကန္႔ကြက္ရမွာပဲ” ဟု ေျမာက္ဦးေဒသခံ ဦးေမာင္ေက်ာ္ေဇာက မဇၩိမကို ေျပာသည္။
ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕၏ စစ္ေဆးမႈအရ အဆိုပါရထားလမ္းသည္ ဓည၀တီၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ေ၀သာလီၿမိဳ႕ေဟာင္းတို႔၏ ၿမိဳ႕႐ိုးမ်ားကို ၿဖိဳခ်လိုက္ရျခင္း၊ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေဟာင္း၏ အလယ္ကို ျဖတ္သန္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္။
လက္ရွိတြင္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၏ေရွးေဟာင္း ဘုရားတစ္ဆူျဖစ္ေသာ ကိုးေသာင္းဘုရား ႏွင့္ ေပ ၂၇၀ အကြာက ရထားလမ္းေဖာက္ လုပ္မည္ဆိုသျဖင့္ ေဒသခံမ်ားကန္႔ကြက္ရာမွ ထိုစီမံကိန္းကို ရပ္နားထားျခင္းျဖစ္သည္။
“ေဒသခံေတြက ေရွးေဟာင္းသုေတသနအဖြဲ႔က ရခုိင္ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ေတြရဲ႕တန္ဖိုးကို မသိဘူးလို႔ ဆိုလာတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ ေလ့လာၿပီးမွ ဒီစီမံကိန္းကို ျပန္လုပ္ဖို႔ တင္ျပထားတယ္” ဟု ဆိုသည္။
စစ္ေတြ-မင္းဘူး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕သို႔ ခရီးသြားမ်ား ၀င္ေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္လာမည္ဟု အစိုးရအဖြဲ႔က ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ ေဒသခံမ်ားကမူ အဆိုပါစီမံကိန္းေၾကာင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာရန္ မရွိဟု သံုးသပ္သည္။
ယင္းရထားလမ္းစီမံကိန္းသည္ လက္ရွိေဖာက္လုပ္ၿပီး အေျခအေနထိ အစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္ က်ပ္ေငြ ၃၅ ဘီလီယံအထိ ကုန္က်ၿပီးျဖစ္သည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးဦးလွဟန္က ေျပာသည္။
0 comments